Senaste nytt

Amsterdam Star Alliance Lounge öppnar återigen (juli -22)..

Bra nyheter.

Skulle det gå att få en rapport om aktuellt utbud? :rolleyes::)

Nja jag var mest ute efter kaffe och macka så kikade inte så noga. Men det fanns iaf en varm buffe med bl a pasta och sås. Och en kall buffe med bröd pålägg wraps sallad. Tittade inte noga på utbudet av drycker. Sorry.

OT men intressant däremot är olika bud om avgångstid för SK548.

SAS säger 15.25 med boarding 14.55. Flygplatsens tavlor säger 14.45 med boarding 14.05. Loungeagenten tyckte det var konstigt men hade inte möjlighet att ringa SAS-representant. Så hon rekommenderade mig att gå till gaten 14.05. Inget plan ingen personal här så gissningsvis stämmer SAS uppgift bättre.
 
  • Gilla
Reactions: Ano

011430121

Medlem
Nja jag var mest ute efter kaffe och macka så kikade inte så noga. Men det fanns iaf en varm buffe med bl a pasta och sås. Och en kall buffe med bröd pålägg wraps sallad. Tittade inte noga på utbudet av drycker. Sorry.

OT men intressant däremot är olika bud om avgångstid för SK548.

SAS säger 15.25 med boarding 14.55. Flygplatsens tavlor säger 14.45 med boarding 14.05. Loungeagenten tyckte det var konstigt men hade inte möjlighet att ringa SAS-representant. Så hon rekommenderade mig att gå till gaten 14.05. Inget plan ingen personal här så gissningsvis stämmer SAS uppgift bättre.
FR24 säger 15,25 men beräknad 14,45
1E235EA3-D85A-41D2-9ECF-35A721757493.png
 

AABack2ARN

Medlem
Men nu verkar det vara 19:14 enligt FR24. Planet landade ju bara 10 minuter sent så det måste vara något annat knas? Flygplatskapacitet?
 
Men nu verkar det vara 19:14 enligt FR24. Planet landade ju bara 10 minuter sent så det måste vara något annat knas? Flygplatskapacitet?

Trasig APU. Vi satt kvar på planet nån timme, sen fick vi gå av. Synlig tydlig dansk kapten, bra kommunicerat.

Lite kul att det fortfarande visas olika tider, SAS säger prel. 19.00, Schiphol 18.30.

Åter i loungen dårå.

Meny: pasta arrabiata, köttbullar, soppa. Drycker för självplock:

IMG20220806173504.jpg

Drycker bakom bar, men utan barpersonal så otillgängliga:

IMG20220806173525.jpg
 

LarsCph

Medlem
Bra att lounge är öppen igen! Hur är det med kaos på Schipol flygplats nu, någon som kan berätta? Frun och ett par av hennes kompisar ska till Amsterdam över helgen och flyger hem Söndag kväll till Kastrup med SAS i SAS Plus.

Jag har rekommenderat dem att ha koll på att gå i fast frack security om den är öppen. Men är det fortfarande lika mycket kaos som tidigare på sommarn?
 

airac

Medlem
Gårdagens svar försvann i uppdateringen... nytt försök

Flygplatsens prognos brukar stämma väl, peak day = kaos numera, busy day = man hinner troligen med flyget om man kommer 3-4 timmar innan: Schiphol | How busy is Schiphol today

Priority lane / fast track ligger 'bakom' incheckningsdiskarna, ingången ligger närmast Sky Priority incheckningsraden. Om man följer den ordinarie skyltningen så går det bra, men det står värdar och skyltar som styr alla till den vanliga långa fällan. De ska man bortse ifrån. Vi väntade 20-40 min där (fast track allstå) i början på sommaren, vanliga kön gick på timmar och minst någon kilometer!

Edit: med fast track och incheck hos SAS, eventuellt i bagageautomat så räcker 2 timmar gott och väl. Mycket mindre skulle jag dock inte våga mig på förutom när man bara har handbagage.
 

LarsCph

Medlem
@airac tack för input. De är borta Fredag-Söndag och resor med bara handbagage. Men ja 2 timmar känns lagom, och nu var loungen är öppet igen så är det nog ingen större katastrof om man behöver stanna där lite.
 
Toppen