Att tjafsa om kvitton verkar vara något TAP satt i system. Jag fick efter några månader bekräftat att de skulle betala ut ersättningen enligt regelverket, 600 euro per person. Sen satte de igång och började ifrågasätta mina kvitton för extrakostnader där de hävdade att det inte var tillräckliga...
Det var länge sedan jag budade på en uppgradering men tänkte göra det på grund av 2x intjäningen som SAS kör. Det står ju klart och tydligt att man inte får extra poäng om man budar med poäng men stämmer det? Har för mig att det alltid stått så men att du ändå fått extra poäng vid accepterad...
Det Arroganta Svinet. Motsatsen till fancy, industriområde i Jordbro :)
Kolla öppettiderna, mestadels lunch men ser nu att de har öppet lite senare på fredagar.
Ja, det känns kaosartat lite överallt i Europa. Vi fick lyfta från Frankfurt med Lufthansa helt utan baggage då det inte fanns personal som kunde lasta på det. Landade natten mot tisdag och nu har de iaf bekräftat att bagaget är på väg till Arlanda, så ändå hyfsat snabbt.
Otrolig skillnad idag jämfört med förra onsdagen. Arlanda Express stannade bara vid T2/3/4 men från att vi gick av till att vi var i loungen tog det 25 minuter med incheckning av väskor. Kanske lugnet före stormen men väldigt nice att slippa armbåga sig igenom T5.
Fick bli en bokning till Neapel midsommarhelgen för 5886 kr. Första gången jag åker till dom trakterna, känns som det finns sämre platser att fira midsommar på än den delen av Italien :)
Det fungerade fint att ladda upp dokument nu när jag flög ARN-MUC-VLC. Vet någon om jag separat behöver ladda upp några dokument för hemresan (VLC-FRA-ARN) eller är det godkänt för bägge två?
Begär ett "delay certficate" (SAS - Claim Form) så får du exakt orsak till förseningen samt vilka tider du skulle landa och när du faktiskt landa. Sen claimar du direkt till SAS (SAS - Claim Form)
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: TAP
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Rio de Janeiro (GIG)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 82 500
Skatter&avgifter (per person): 1580 kr (inklusive bokningsavgift)
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt)...
Jag ska flyga ARN-ZRH-BCN om någon vecka och fyllde i Schweiz travel check (Travelcheck) Av den att döma behöver jag inte fylla i något speciellt formulär eller liknande innan avresa då jag 1. är fullt vaccinerad och 2. det är transit och jag ska direkt vidare till Barcelona.
Är det någon som...
Lyckades komma fram nu till svenska numret efter ca 20 min väntan. En grej som kan vara bra att tänka på är om du blir ombedd att svara 1 eller 2 (tillåter inspelning eller inte) så dröjer det typ 2 min innan du hör en röst som säger att de svarar så snart de kan. Det är lätt att tro att det...
Testade tyska nu och fick höra en längre förklaring, först på tyska och sen engelska, innan samtalet avbröts :) Får göra ett nytt försök lite senare så finns det kanske en köplats att få iaf...
Nån som lyckas nå deras kundservice idag? Har försökt ett tiotal ggr på numret +46 8-517 615 89 men möts bara av en telefonsvarare som säger att många ringer och sen avbryts samtalet. Testade 077-numret från den här tråden men det funkade inte alls.
Var inte heller speciellt imponerad. Jag fattar att allt inte sitter från dag 1 men det var en av de sämsta säkerhetskontrollerna jag varit med om på länge där de tjafsade med mer eller mindre alla och där personalen var allmänt ointresserade av att det skulle gå fort.