Senaste material av TravelEnthusiast

  1. T

    Pricing-problem

    Tack palmen! Hittade du den kombinationen på Thais egen hemsida? Jag fick bara fram pris på över 50 tsek på en sådan rutt....
  2. T

    Pricing-problem

    Hej Alla! Jag har en liten biljettproblematik som jag undrar om någon här har en lösning på. Jag behöver ta mig från Shanghai till Bryssel och eftersom jag har en stark preferens för nattflyg har jag tittat på en routing via Bangkok med Thais nattflyg därifrån. Det finns en direktlinje till...
  3. T

    Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

    Detta är min tanke också, det är en fin idé med en ny högre nivå över guld men någonting måste de kunna hitta på för att sätta lite guldkant (eller kanske diamantkant...) på själva resandet och som skiljer ut den högre nivån på något sätt. Det skulle kunna vara t ex (i) en särskild...
  4. T

    Mat i Lufthansa business class inom Europa

    Hej A380*G - detta med ett antal olika servicekoncept/nivåer på olika rutter har jag hört talas om på annat håll - vet du (eller någon annan) om det finns information om detta någonstans, alltså vilka rutter som får vilken nivå på servering vid vilka tidpunkter? Det skulle vara mycket värdefullt...
  5. T

    Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

    Har just landat i CPH efter det tidiga SAS-morgonflyget från Bryssel. Läste på planet den särskilda lilla tidningen om nya EB som låg i stolsfickan, och det tyckte jag var en bra fräsch produkt som ger ett allmänt gott intryck av förändringarna. Kul att läsa. Den enda svagheten är att de inte...
  6. T

    Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

    Det handlar inte om att kräva någonting, utan om att ha en åsikt om vad som skulle vara det bästa sättet att hantera övergången. Har du en annan åsikt är du välkommen att förklara det på ett sakligt och sansat sätt. Och som jag försökte förklara redan tidigare - jag "bölar" inte över någonting...
  7. T

    Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

    Jag har förståelse för djacobssons reaktion, ett par av inläggen mot honom fick en lite otrevlig ton och som jag ser det opåkallat. I en så djup och detaljerad diskussion om Diamond-införandet som den här tråden handlar om så är det ett helt naturligt inslag att det ingår kritiska synpunkter om...
  8. T

    Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

    Jag tycker att det är en spännande utveckling med Diamond-nivån, och jag kommer att uppnå nivån från starten. Förmånerna känns väl helt OK om än inget direkt spektakulärt. Jag inser att jag är en drömmare ... men jag kan inte låta bli att tänka att det hade varit kul med någon form av särskild...
  9. T

    EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

    Tjaeng, ursäkta om jag låter som en "forumpolis" men jag har läst den här tråden med stort intresse och A380*G har rätt i att ditt inlägg skilde sig från övriga inlägg genom en mer sarkastisk ton på ett par ställen och den tonen fortsätter du med i nästa inlägg. Jag skriver detta så att A380*G...
  10. T

    Vilka flygbolag har First class kabin på long-haul linjer?

    Intressant, Egyptair har ju i alla fall long-haul-plan med tre klasser (F/C/Y) men det kanske är som du säger att de används på regionala rutter. Samma sak gäller ju dock egentligen med Dragonair - det handlar inte om några long-haul-rutter. Konstigt med Air Algérie. De verkar ha...
  11. T

    Vilka flygbolag har First class kabin på long-haul linjer?

    Hittade den här tråden nu och tycker det är ett mycket intressant ämne. Några bolag som jag inte ser i listan ovan men som har en riktig flat-bed long-haul F är (i) El Al, (ii) TAAG Angola och (iii) China Eastern. Dessutom inför Garuda Indonesia en helt ny F på sina 777or som börjar levereras i...
  12. T

    SAS Business Lounge öppnas för alla (mot betalning)

    Hej Tjaeng, jag menar inte att de faktorer vi pratar om kan förväntas få SAS att ta bort betaltillgång eller att de bör göra det (jfr min jämförelse med "superloungerna" tidigare), jag ser den här tråden som ett forum för att allsidigt belysa och diskutera frågan, det finns ju många vinklingar...
  13. T

    SAS Business Lounge öppnas för alla (mot betalning)

    Dr Miles, jag kommenterade vissa "super-lounger" för att jämföra med SAS som ju som du säger inte har sådana lounger och som därför, menar jag, inte behöver vara så orolig för förlust av exklusivitet i sina lounger.
  14. T

    SAS Business Lounge öppnas för alla (mot betalning)

    Tjaeng (ditt förrförra inlägg) - det kan du på sätt och vis ha rätt i! :) Det är väl dock inte så relevant eftersom SAS inte har någon kontroll på diskussionen i ett forum men däremot måste de ta ställning till hur de ska göra men betaltillgång! Missförstå mig inte, jag menar inte att det finns...
  15. T

    SAS Business Lounge öppnas för alla (mot betalning)

    Jag tycker Twiggs förtjänar beröm för att svara så sansat och förklarande på ifrågasättande inlägg som också är lite spydiga. Twiggs synpunkt om betaltillgång till lounge är inte alls orimlig. Förmånen med tillgång till lounge byggs in i kabinklass respektive statusnivå, och att tillåta...
Toppen