Jag gjorde en MR med vändande plan till Hong Kong i september och det fungerar utmärkt. Kommer inte ihåg exakt när jag checkade in för hemresan men jag gjorde det i alla fall inte manuellt i Hong Kong utan använde transfer passagen och fortsatte direkt till loungen i väntan på hemresan.
Jag kom ut till CDG i vettig tid och begav mig till piren där SAS-loungen ligger men den otroligt trevliga och hjälpsamma franska personalen var inte riktigt med på noterna eftersom jag skulle flyga från grann-piren. Efter lite hanterande fick jag i alla fall tag på en överordna som var villig...
Jag flyger inte direkt utan via FRA men har för mig att det inte var så trassligt att ta sig mellan loungerna när de renoverade SAS-loungen. Meddela om Du löser det innan annars kan jag göra ett försök på lördag om jag kommer ut till CDG i vettig tid.
Jag flyger till Stockholm från CDG på lördag förmiddag, visserligen med Lufthansa men antar att det inte blir så stor omväg att besöka SAS loungen. Kan dock vara tight med tid beroende på hur min förmiddag går....
Som jag skrev i mileage run tråden var en intressant detalj att jag fick besked om att SK964 3 september var inställd dryga 30 minuter innan vi fick besked om att SK963 2 september inte skulle lyfta. (Skulle alltså flyga fram och tillbaka med samma kärra för att få poängen för ytterligare ett år...
Har flugit mycket i mina dagar men har aldrig sökt någon ersättning. Med tanke på att jag bokade om den inställda resan till Hong Kong, finns det ändå något att söka med tanke på att det ställde till en del problem?
Min förhoppning var att få poängen utan att behöva resa eftersom jag har ont om tid under september men det blev nobben... (Resan hade jag ju ändå betalt och hade inga krav på återbetalning) Nu lyckades jag i alla fall boka om till de två absolut sista dagarna i september och hoppas att vi kom...
Den här helgens mileage run blev ett riktigt magplask eftersom SAS ställde in SK963 till Hong Kong idag. Noterbart var att jag fick besked om att SK964 var inställd imorgon bitti en bra stund innan SAS på ARN meddelade passagerarna att det inte skull bli någon tur... (Och yes jag hade fått en...
Sträcka: ARN-PMI
Datum: 2017-08-08
Från kabinklass: GO
Till kabinklass: PLUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 5000 Poäng
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 månad
Gick uppgradering igenom: Ja, ca 48h innan avgång
Eftersom det är en mileage run så gick jag på det billigaste alternativet och har bokat rad 30 men räknar med Plusgrade eller CU till PLUS eller C. I värsta fall ett uppgraderingsförsök på plats.... När det gäller att komma igenom tull etc. är det absolut inga problem i Hong Kong och jag lär få...
Min fru och jag gjorde just den resan i december förra året med 2-4-1 i SAS Business via Oslo. Kan man bara stå ut med att flyga på morgonen via Oslo så fungerar det riktigt bra!