"Vi har tyvärr vissa problem med att läsa in dina EuroBonus-uppgifter. Du har åtkomst till alla andra uppgifter i din profil."
Helt omöjligt att se status, poäng, göra bokningar med poäng etc.
Upplever i en post covid-värld att det är snudd på omöjligt att uppgradera sina flighter med poäng. Tänker specifikt inom Star Alliance och specifikt long haul.
Med SAS upplever jag att de enbart uppgraderar de som budar cash. Med Lufthansa är upgrade med poäng inte ens möjligt på de flighter...
Vi har två pers på en bokning där sista leg är codeshare och inte Finnair.
Finnair vägrar byta namn på biljetten pga detta (Economy classic).
Finns det något att göra, kan man vara kreativ på något sätt för att inte vaska massa pengar - hemresan är dessutom i Premium Economy så totalkostnaden...
Circlemap ger ju vanliga rutten. Räknar flygbolagen samma?
Om de räknar med faktiskt flugna miles, hur kan man kolla upp detta mtp att rutten går utanför Ryskt luftrum?
:)
Bokade via SAS, de ställde in allt, och bokade om mig till Lufthansa.
Fick flyget med LH tidigarelagt 24h, var tvungen att hosta upp pengar för taxi+hotell m.m.
Betalat med Amex Premium.
Vad har jag rätt till och hur gör jag? :)
Har Star alliance gold, men verkar vara tomt på alternativ inkluderat.
Verkar finnas två ställen att köpa sig in, Canopy- och Library lounge.
nån som testat?
Flyger mest inom Lufthansa men har alltid gjort intjäning till EB (Amex + flyg).
Vad är rimligast upplägg förutom M&M-konto? Kort, är det enbart svenskt Amex som gäller eller finns det alternativ?
några andra hack att tänka på?
Tack!
Fick ombokning av resa. Bytt hemresedatum samt ej direktflyg längre.
Pratade med SAS igår, då kunde de boka om mig till annat bolag.
Pratar med SAS idag, då kunde de inte boka om mig till annat bolag längre. Dessutom var en av de jag prata med mkt otrevlig.
Vad gör man?
Jag ryker slutet av denna månaden. Har tjänat in 15100 poäng och har inga fler flighter planerade. Mycket trist då det är jobbresandet som inte kommit igång efter covid än.