Qatar tillät att byta datum/no show mot en liten kostnad. Hade Emirates hjälpt till och lösa detta precis innan avgång så hade min resa varit mycket mer bekväm. Ingen på flyget visste ett skit mer än att flyget är försenad 3h. Mitt flyg från HKG-BKK var som sagt mer än obekväm även på...
Tycker också Emirates försökte bra med att hjälpa mig. Men de visste redan i HKG att jag inte skulle hinna med flyget i BKK, och borde då meddelat mig precis innan vi lyfte. Under flygresan var man helt obekväm eftersom man inte visste om man skulle missa connecting flight eller ej och dem hade...
Jag flög T/R BKK-HKG och frågade om det var OK att checka in från HKG-BKK-ARN på vägen hem. De sa ja, och då bokade jag resan, annars hade jag inte bokat den eftersom jag visste att jag hade ont om tid
Hade redan betalat en gång för ändring, vet ej om man kan ändra ytterliggare? Qatar sa dock till mig att jag var tvungen att köpa ny biljett, annars hade dem väl erbjudit att betala 'no show fee'?
Självklart händer det inte en andra gången. Är som sagt min första missflight på över...
Tack. Att jag står för en ny biljett spelar inte så stor roll. Vill bara att rätt ska vara rätt. Har dem gjort fel att inte kommunicera TILLRÄCKLIGT med mig så gör de fel enligt mig. Att jag betalar för ett fel dem gör är enligt mig inte rätt. Att säga 'same time next day' och sedan köra mig...
Håller med. Tycker bara att jag blev fel behandlad när jag väl fick hjälp. Jag hade varit OK med att köpa ny biljett direkt men dra ut på det var ej OK
Tycker dock det är dåligt att dem inte meddelade vid gaten i HKG att det var 3h delay pga ösregn och 40flyg i queue utan dem meddelade när alla boardat flyget. Dem visste om det innan boarding. Då kunde jag aggerat och pratat med Qatar i HKG. Istället satt man fast i flyget vid gaten och cabin...
Jag har aldrig varit med om förseningar så jag vet inte exakt hur man går tillväga vid förseningar. När ground staff sa 'same time next day' så antog jag exakt samma tid nästa dag. Men emirates kanske är vana vid förseningar så dem antar att folk ska ha koll själv? Lärt mig det till nästa gång...
Dem sa föresten vi har bokat in dig på nästa flyg dagen efter EFTER misstaget sedan ringer dem dagen efter några timmar innan avgång att dem inte kunde hjälpa mig utan jag får göra det själv. Tackar
Njaa
Sammanlagd på denna resan tar jag 13flyg på ungefär lika många dagar. Jag har bra koll på connection. Kollade runt lite om hur ofta emirates hade delay på den rutten också innan jag bokade. På sättet jag blev behandlad EFTER att dem börjat hjälpa mig gillade jag ej och dessutom tar jag...