tack - Ja precis så var det. Till stor hjälp!
Jag är eg helt med på att det är så det fungerar. Tycker bara att man som bolag borde försöka vårda sitt rykte lite bätte. Kan tycka att lagen om 3 timmar är lite hård, likaså vad som anses ligga inom flygbolagets ansvarsområde.
Men i vårt fall...
Hej,
Uppdatering rörande min tvist med Thomas Cook gällande en 14 timmar och 45 minuter försenat flyg till Kreta i september.
Förseningen berodde på ett problem i Pivot systemet. Thomas Cook har hela tiden hävdat att det är utom deras kontroll och hänvisat till ARN. Detta trots att jag...
Hej, ja det får bli ARN. Väntar bara in deras svar där de skall förtydliga felet.
Tar gärna emot dina uppgifter Knucket. Vi var ett sällskap på 4 vuxna, 2 barn och en under 2 år. Så det handlar ändå om en del pengar. För att inte prata om att 2 dagar på resmålet av veckan blev mer eller mindre...
Tack för alla svar, jag väntar på deras återkoppling och går till ARN efter. Vill gärna undvika stämning då det riskerar att kosta mig pengar och framförallt tid, trots att jag har ett starkt case ;)
Hittade precis denna,
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/neb-extraordinary-circumstances-list.pdf
Känns som man tänker upp alla tekniska fel inom extraordinära händelser där...?
Hej, hitta detta eminenta forum idag och har precis registrerat mig som medlem.
Som ni kan gissa så sitter jag i en tvist och önskar era åsikter i frågan.
Vi skulle flyga via Ving (Thomas Cook airlines) till Kreta den 10 september. Från början var det sagt att det skulle vara upp till 3...