Senaste material av InTheWind

  1. I

    Söker: 2-4-1 resa till Asien

    Jag gratulerar till antalet gillanden av din kommentar vilka förefaller representativt för medlemsgruppen, mig själv dock exkluderad. I min generation fanns det ett allmängiltigt begrepp som löd "You have overstayed your invitation". Vad hände med den moralen? Den är dock inte generiskt...
  2. I

    Söker: 2-4-1 resa till Asien

    Försök att undvika Thai om du kan. De har många biljetter men vare sig C eller F är ärligt talat särskilt bra. F-loungen på BKK är egentligen det enda positiva med dem. Deras C-klassäten är i min smak direkt obekväma pga att de känns trånga och jag är ovän med deras trepunktsbälte. En...
  3. I

    Lufthansa Business Frankfurt-Bangkok

    Det finns plenty på nätet i detta sammanhang. Här är ett exempel:
  4. I

    Hotell med sjukt höga "deposits"

    Av denna diskussion lär man sig två saker: 1. Du må ha ett AMEX-kort (eller Diners om det fortsatt fungerar, eller något annat motsvarande alternativ). 2. Boka bara på platser som tar emot sådana kort. Temat i denna tråd illustrerar också väl den dolda styrkan i sådana kort. Med en 6-siffrig...
  5. I

    Lufthansa och affärsklassgardinen

    My bad. Då blir det en ren LH-sak. Min erfarenhet att det också beror lite på vilken gate det handlar om. Särskilt de första och trånga A-gaterna skapar problem.
  6. I

    Lufthansa och affärsklassgardinen

    Du får skicka en rak puck till LH-kundservice på den. Det är väl SAS som är agent och särskilt på OSL kan de behöva få sig en uppsträckning - tyvärr med jämna mellanrum dessutom.
  7. I

    Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

    Utöver det som sagts är nog detta den enda möjligheten att se om man drabbas inom det kommande dygnet: LN-RKP - Airbus A340-313 - SAS - Flightradar24
  8. I

    Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

    Det förklarar månne registreringskoden: R(eserv)K(a)P(acitet). Synd att de köpt kärran för annars hade L(å)N)ad) också gått in. Sorry, kunde inte låta bli.
  9. I

    Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

    När når månne SAS en break-even mellan alla kompensationer, badwill och en kabinuppgradering?
  10. I

    Up to 20 feared dead in Swiss Alps plane crash 2018-08-04

    Addendum: Jag har kikat lite på JU-52-ritningarna och det mesta av styrning utförs med stötstänger och linor i kombination. Tämligen avancerad för att vara konstruerat på 30-talet, men också med många kopplingspunkter - minst 16 för höjdrodret om jag räknar riktigt.
  11. I

    Up to 20 feared dead in Swiss Alps plane crash 2018-08-04

    Sant nog att det är svårt att spekulera. Likaväl en flyghöjd på cirka 2.800 meter bjuder inte på något problem med temperaturen och flygvädret förövrigt var tydligen bra. Dock är det särdeles märkligt att 2+1 flygvapenpiloter i aktiv tjänst, så långt det är känt går lodrätt i backen utan att ge...
  12. I

    Up to 20 feared dead in Swiss Alps plane crash 2018-08-04

    Der Absturz von «Tante Ju» fordert 20 Todesopfer | NZZ Byggt 1939. Tidigare del av CH's flügvapen nu föreningsägt. Sannolikt i väldigt god form på en relativ skala. Lika sannolikt offer för ett katastrofalt strukturellt fel. Inga "svarta lådor" ombord så det blir knepigt att utreda. Min penny...
  13. I

    Kampanjer med Lufthansa?

    Om du inte är med i M&M redan, så bli det, och prenumerera på deras nyhetsbrev och erbjudanden. Lätt som en plätt.
  14. I

    Pittoresk och inom ett par timmar från Split?

    <forgot to mention that there is a speedboad (some 3 hours) from Venice Forgot to mention that there is one or two speed boat connections between Venice and Rovinj, 3 or 3:45 h depending on choice of route. In contrast to the former city you will get better service and prices on the Croatian...
  15. I

    Pittoresk och inom ett par timmar från Split?

    Way off Split, but flying to Pula instead brings your to the city Rovinj. Pretty unknown to Swedes, but definitely worth the bother!
Toppen