Senaste material av Granström

  1. G

    Inofficiell BC resa till Manchester

    Jag tror jag kan komma! Synd bara att det inte är så lätt att hitta lämpligt flyg mellan LPL och MAN...
  2. G

    Kan vi besöka alla världens länder 2017? (Karta)

    Eftersom Skottland inte är markerat på kartan kan jag säga att jag har varit där. Självständigt är det väl inte helt (ännu), men får Nicola Sturgeon som hon vill så!
  3. G

    Businessclass.se slår SAS incheckning på fingrarna

    Arlanda i somras när jag skulle till Edinburgh: Ser en flygplatskod jag inte kände igen på bagagetaggen, MAH. Antog att det var Manchester, och frågade om de ändrat i bokningen. När mannen i check-in säger nej, och när jag kom ihåg att flygplatskoden för Manchester är MAN och börjar fundera på...
  4. G

    Sammanställning av Business class kabin/stolar på Star Alliance flygbolags long haul flygningar

    Thais gamla business class finns väl också på deras 747? Kanske värt att lägga till det i texten? Jättefint jobb!
  5. G

    Jämförelse av Eurbonuspoäng och en fårhage

    Ser man det som @palmen gör kan man inte använda sig utav baspoängen, alltså får man bara 3000 poäng, bara det att han separerar användbara poäng från statusgrundande poäng.
  6. G

    Jämförelse av Eurbonuspoäng och en fårhage

    Man kan se det som att du bara får 1 000 000 baspoäng för dina 800 resor mellan Bergen och Stavanger i SAS Plus. Efter att du har spenderat lite tid med badankor i Frankfurt och druckit smoothies med knattelag i SAS Go så har du kvar 1 000 poäng, som fortfarande är baspoäng. Eftersom "Points...
  7. G

    Jämförelse av Eurbonuspoäng och en fårhage

    Är status baserat på saldot baspoäng eller statistik på antalet tjänade? Det är två sätt att se på det!
  8. G

    Jämförelse av Eurbonuspoäng och en fårhage

    Jag tror att alla fattar detta, men det finns olika sätt att se detta på. Man kan se det som att status är baserat på ett saldo separata baspoäng som man inte kan använda (antal svarta får i en separat hage som skickas till slakt en gång om året). Flyger du får du båda svarta och vita får (som...
  9. G

    Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

    Jag kan bara tala för mig själv, och jag kommer definitivt flyga mindre SAS Plus efter detta. Eftersom jag flugit mindre och inte nått upp till guld i år så hade jag tänkt att i högre grad köpa plusbiljetter inom Europa, men ser ingen anledning till det nu efter ändringarna. Nu kan jag lika...
  10. G

    Stockholm Arlanda flygplats godkänd för US pre-clearance

    Arlanda är ett skyddsobjekt. Skyddsvakter kan få bära vapen. Svensk lag gäller, eller har jag fel?
  11. G

    SAS interkontinental ankomstlounge på Arlanda - Hur utnyttja?

    Jag sade att jag bara skulle till loungen när jag var där senaste gången. Behövde inte visa boardingkort, eller EBG-kort. Jag kommer ihåg att de var ganska trevliga i transfer security!
  12. G

    Flygplats du enbart landat/startat från

    Enbart landat: REP (Siem Reap) MMX (Malmö) BOS (Boston) CDG (Paris) Enbart startat: SGN (Ho Chi Minh) ORY (Paris) IAD (Washington)
  13. G

    Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

    Det övergår mitt förstånd iaf. Speciellt som jag då satt närmare dörren ifråga på plats 8F än 30F!
  14. G

    Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

    Jag vet inte! Funderar på att skicka ett mail till SAS och undra vad det var som egentligen hände, varför vi flyttades runt som vi gjorde.
  15. G

    Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

    Problemet med dörren var inte rad 30-specifikt! OT: Jag uppfattade inte alla detaljer, men det var problem på dörren vi bordade genom (den precis bakom businesskabinen). Utav säkerhetsskäl blev det begränsning av passagerare sittandes i pluskabinen och främre gokabinen under start och landning...
Toppen