Eftersom Skottland inte är markerat på kartan kan jag säga att jag har varit där.
Självständigt är det väl inte helt (ännu), men får Nicola Sturgeon som hon vill så!
Arlanda i somras när jag skulle till Edinburgh:
Ser en flygplatskod jag inte kände igen på bagagetaggen, MAH.
Antog att det var Manchester, och frågade om de ändrat i bokningen.
När mannen i check-in säger nej, och när jag kom ihåg att flygplatskoden för Manchester är MAN och börjar fundera på...
Ser man det som @palmen gör kan man inte använda sig utav baspoängen, alltså får man bara 3000 poäng, bara det att han separerar användbara poäng från statusgrundande poäng.
Man kan se det som att du bara får 1 000 000 baspoäng för dina 800 resor mellan Bergen och Stavanger i SAS Plus.
Efter att du har spenderat lite tid med badankor i Frankfurt och druckit smoothies med knattelag i SAS Go så har du kvar 1 000 poäng, som fortfarande är baspoäng. Eftersom "Points...
Jag tror att alla fattar detta, men det finns olika sätt att se detta på.
Man kan se det som att status är baserat på ett saldo separata baspoäng som man inte kan använda (antal svarta får i en separat hage som skickas till slakt en gång om året). Flyger du får du båda svarta och vita får (som...
Jag kan bara tala för mig själv, och jag kommer definitivt flyga mindre SAS Plus efter detta. Eftersom jag flugit mindre och inte nått upp till guld i år så hade jag tänkt att i högre grad köpa plusbiljetter inom Europa, men ser ingen anledning till det nu efter ändringarna. Nu kan jag lika...
Jag sade att jag bara skulle till loungen när jag var där senaste gången. Behövde inte visa boardingkort, eller EBG-kort. Jag kommer ihåg att de var ganska trevliga i transfer security!
Problemet med dörren var inte rad 30-specifikt!
OT:
Jag uppfattade inte alla detaljer, men det var problem på dörren vi bordade genom (den precis bakom businesskabinen). Utav säkerhetsskäl blev det begränsning av passagerare sittandes i pluskabinen och främre gokabinen under start och landning...