Känns som en 190 graders sväng från dill- och pepparrotsinlagd svamp som var på modet för några år sedan. Ingen hamburgare syntes till på ARN-LHR idag däremot en riktigt bra kycklingsallad. Men lådorna börjar bli rätt trötta nu - så väldigt kul om det kommer lite nytt till sommarmenyn!
Det är märkvärdigt svårt att få någon som helst data kring den här rekonstruktionen. BRA verkar inte publicera några trafiksiffror, än mindre någon finansiell data. Moderbolaget Braganza har en årsredovisning från 2022 publicerad på sin site.
Av att döma av de BRA relaterade siffrorna bränner...
Bra stats! Det finns nog en affär i botten som är ganska intressant och som borde gå att driva med vinst. Tror dock charteräventyret med A320/319 bränner i fickorna. Roade mig på kvällens SK16 från Luleå att kika på BRAs Airbus flotta. Helt ovetenskapligt, enligt Flightradar har de utfört 98...
Ja, kanske. Men tror precis som @fcx att grundmodellen för BRA är så väsensskild från vad LH, Eurowings eller kanske ens SAS skulle kunna åstadkomma.
De enda, som möjligtvis har en befintlig affär som skulle gynnas är nog SAS. Möjligen ett offensivt Norwegian/Widerøe. BRA påminner till delar...
Mer skeptisk till det, finns så lite skalfördelar om du inte kan mata vidare från Arlanda.
Om man tittar på BRAs linjenät är det ganska få destinationer från Stockholm som de redan idag inte går vinge mot vinge med SAS mfl. Kan egentligen bara se Halmstad, Växjö och numera Kalmar där de är...
Vore det inte en möjlighet för SAS att flytta fram positionerna på svensk inrikes om BRA går i konkurs? BRA har prisat sig in på delar av SAS charterproduktion men hen som gjort den affärsplanen borde kanske se sig om efter ett nytt jobb. Flyger konstant tomflygningar mellan olika regionala...
Enligt den slutgiltiga chapter 11 planen som SAS lämnade till domstolen i USA den 2 februari ska flottan bestå av drygt 130 flyg efter rekonstruktionen och innehålla 4 A350. Kanske kommer SE-RSC tillbaka, annars är det svårt att se hur de ska få till det trafikprogram som nu ligger för sommaren...
Ett beteende som tyvärr går igen i SAS affär är att man urholkar befintliga affärer och positioner där man varit marknadsledare under lång tid - ofta långsamt och plågsamt tills det inte längre finns relevans eller underlag och rutterna blir olönsamma och får läggas ner.
Jag är rädd att man...
Sant. Men att få till one stop connections till stora delar av Nordamerika från Stockholm och Oslo med rimlig tidtabell och prissättning är inte att vara kravstor. SAS borde prioritera att asap flytta från Newark till JRK från samtliga skandinaviska destinationer. Nuläget är värdelöst och skapar...