Funderar på att åka med vändande plan till Bryssel, visst borde det fungera på två separata biljetter då man kommer ut direkt vid gaten eller finns det någon risk här?
Tack för svaren har nu tittat igenom listan och den andra tråden (tack för det!) och tolkar det som om SK-LH II har 1 timmes mct enligt bilden för Group 2 långt ner i listan men det kanske betyder något annat (även om det är den enda SK till LH som jag hittar på II och inte är USA... ?
hej har efter mycket letande hittat en LH first biljett till Seoul men inser nu att jag har problem med anslutningsflyget från Stockholm. Allt jag hittar med poäng är ett med SAS som landar 50 min innan det andra flyget går. Förstår att jag missar loungeupplevelsen men tror ni det är praktiskt...
I Delhi är Singapore airlines lounge bra mycket lugnare (och i mina ögon också bättre mat) än Lufthansas lounge runt midnatt så pröva den först (annars kan ni enkelt byta då de ligger brevid varandra).
Vid senaste besöket i Doha var jag inne i deras "business class lounge" som är för oneworld medlemmar. Det var en ganska tråkig tillställning med som jag minns enklare sallad och smörgåsar. Loungen som sådan var näst intill full (var där kring midnatt) så restaurangerna i terminalen är mycket...
Är det någon som vet hur det fungerar med fritt inträde för barn 0-6 år (som det vanligen är på Grönan) gäller det även mellan 10-12 eller måste de ha en biljett från SAS?
Har själv rest en hel del med dem mellan Shanghai och Hong Kong. Upplever ombordservicen som mycket bra även på den korta resan med olika varmrätter att välja på i ekonomi och bra underhållningssystem. Dock är de (i min erfarenhet) dåliga på att hålla tiderna och är ofta försenade ut från både...
helt rätt flyger varken business (tyvärr) eller via London. Reser 8-10 gånger per år till Asien (mestadels Kina men även indien) då det skulle vara en bonus att få sitta av tiden i loungen..
Tyvärr bara silver hos SAS så det blir svårt att statusmatcha, annars lät det ju kanon.
Har nu anmält mig till AAdvantage men bara en sista fundering, om jag skulle vara mer intresserad av att komma upp i oneworld loungeaccess vilket program borde jag välja då?
hej, oj vilka snabba svar, tack!
snabbt kunna komma upp i en tillräcklig poängsumma för att kunna byta in till en längre resa (dvs. ej Europa) är viktigare för mig än status, även om jag givet antal resor förstås gärna skulle vilja komma upp i en nivå jag får lounge access...:-
Hej på er
Har tidigare varit SAS trogen och samlat bonuspoäng på Eurobonus men kommer under den närmaste tiden börja resa mer frekvent till Asien där oneworld har bättre flygtider (framförallt Qatar och Finnair) men där dessa resor tyvärr kommer göras i billigaste möjliga bokningsklass.
Har...