Hur svårt kan det vara att få tag på folk i dessa tider? Jag längtar tillbaks till damerna som flög för några år sedan, som fanns kvar från Janne Carlzon-tiden. Visst var de ibland trötta och lynniga ibland, men med en grundläggande humor och yrkesstolthet som man kände av.
Nu har jag flugit Smartlynx för (vad jag hoppas är) sista gången. Haft goda erfarenheter under sommaren vad gäller servicenivå men idag var den usel, långsam och rentav otrevlig, med pursern i spetsen, inte ett leende på fyra timmar. Jag är vanligtvis ganska svårprovocerad men idag gick jag av...
Åkte SmartLynx till Alicante idag. Bara 25 minuter sent iväg (vilket väl är ganska normalt med SAS). Satt på nödutgångsplats men jag upplevde den raden betydligt rymligare än SAS motsvarande. Trevlig och aktiv personal som kunde spanska, engelska och danska. Med andra ord inget som helst nedköp...
Bokade med Sas Plus Pro till Alicante tur och retur. Var tvungen att ändra hemresan vilket enligt SAS skulle kosta ca 1000 mer per person än att beställa en helt ny hemresa på webben i samma klass. SAS representant kunde bara luddigt förklara runt bokningsklasser etc och rekommenderade mig att...