Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

ekf

Medlem
Varför behåller du amexet/vilken spend tänker du använda den till?
Precis som Jonas skriver så vill jag inte döda "medlemskapet" hos Amex. Det skadar heller inte att ha ett kort liggandes utifall att det primära kortet skulle krångla av någon anledning (tänk attack mot Mastercards infrastruktur, den utgivande banken eller liknande)
 

EgOscar

Medlem
Personligen tycker jag AMEX är den sämsta backup lösningen. Speciellt då touch/Apple Wallet ofta ej accepteras. Bättre att ha tex gratis visa kort från Norwegian som accepteras i princip överallt. Om du säger upp AMEX kortet helt så har du dessutom snart möjlighet att signa upp på nåt nytt erbjudande som lär komma.

vill jag inte döda "medlemskapet" hos Amex. Det skadar heller inte att ha ett kort liggandes utifall att det primära kortet skulle krångla
 
Personligen tycker jag AMEX är den sämsta backup lösningen. Speciellt då touch/Apple Wallet ofta ej accepteras. Bättre att ha tex gratis visa kort från Norwegian som accepteras i princip överallt. Om du säger upp AMEX kortet helt så har du dessutom snart möjlighet att signa upp på nåt nytt erbjudande som lär komma.
Signup-erbjudanden numera kräver att man aldrig har haft Amex tidigare, inte heller extrakort. Bättre att invänta ett erbjudande om uppgradering i så fall.
 

hco

Medlem
Observera att de lagt till en inaktivitetsavgift på Green om man inte har aktivitet på kontot minst 1 gång per 12(?) månader. Så något då och då kan ju vara bra att debitera mot det kortet.

Tack! Det hade jag helt missat. Har ett grönt som ligger i lådan.
 

ekf

Medlem
Personligen tycker jag AMEX är den sämsta backup lösningen. Speciellt då touch/Apple Wallet ofta ej accepteras. Bättre att ha tex gratis visa kort från Norwegian som accepteras i princip överallt.
Det ena utesluter ju inte det andra... Backuplösningen blir mer bonus än primärsyfte som sagt.
 

flygabbe

Ny medlem
Finns redan en stor tråd om Amex Platinum, som troligtvis är den mest aktiva tråden här på forumet senaste 2 dagarna.

Och sedan är just priset för Platinum nog det minsta problemet :D
Får jag fråga vilken tråd du syftar på? Hittar ingen aktiv generisk platinum-tråd under kreditkort.
 
Toppen