Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

igelkotten

Medlem
41F6C301-ACC4-46BD-A62F-13F477061DE7.jpeg


Supertråkig pasta, detta rör vem som helst ihop hemma själv på 10 minuter och troligen få till något mer smakrikt. Smakade i princip ingenting.

Köttbullarna är mycket bättre än pastan denna runda. Salladen har jag inte testat men den såg bra ut i alla fall.
 

Tomas E

Medlem
Visa bifogad bild 130072

Supertråkig pasta, detta rör vem som helst ihop hemma själv på 10 minuter och troligen få till något mer smakrikt. Smakade i princip ingenting.

Köttbullarna är mycket bättre än pastan denna runda. Salladen har jag inte testat men den såg bra ut i alla fall.
Tja, jag tyckte bättre om pastan (senaste besöket) än köttbullarna (besöket innan), men så var det också jag som stod för köttbullsbilden som inte väckte aptit hos alla. :cool: OK var de dock. Visst kan det var enkelt att svänga ihop pasta men min pasta var precis rätt kokad och "såsen" var verkligen krämig och god, och jag gillade sparrisarna och tomaterna. Har väl egentligen aldrig fått något på Pontus som jag tyckt varit ett riktigt bottennapp, men ibland har det bara varit OK och ibland riktigt bra. Stör jag mig på något är det väntetiden ibland, framför allt den mellan att man släpps in och lyckas beställa.
 

Olle K

Medlem
Tidigare idag… efter 1.5 timmes försening från Göteborg på förmiddagen. Åt Cobsallad. Salladen mycket godare förra gången. Sämre service än tidigare besök. Rätt fullt vid kl 12. Ingen erbjöd kaffe denna gång. Bara småkakor med gluten tyvärr, saknade de goda chokladbollarna.
 

Erik M

Medlem
Vid 17 var det inte ens halvfullt. Men förmiddagens och lunchens enorma anstormning märktes av, de hinner inte riktigt hålla efter bord och soffor.

En familj med tonårsbarn hade tagit hörnsoffan, där dottern låg och sov.

Det var rätt grisigt faktiskt.
Men bra service och goda köftbullar.
 
Vid 17 var det inte ens halvfullt. Men förmiddagens och lunchens enorma anstormning märktes av, de hinner inte riktigt hålla efter bord och soffor.

En familj med tonårsbarn hade tagit hörnsoffan, där dottern låg och sov.

Det var rätt grisigt faktiskt.
Men bra service och goda köftbullar.
Galet. Oerhört respektlöst. Denna lounge är ju inget hotell eller dagrum. Har man råd med Platinum eller Centurion så har man förhoppningsvis råd att ta in på hotell också...
 

micke

Medlem
Var där idag vid 10-tiden. Ganska ointresserad servicepersonal. Vi tog pastan och köttbullarna och ärligt talat så var det som att käka på vilken buffé som helst.
Och som tidigare nämnts bara några småkakor och lite vindruvor till ”dessert”.
Har tidigare lovordat Pontus men efter prishöjningen för kortet och dagens besök så tror jag inte att jag kommer att behålla det.
 

Erik M

Medlem
Galet. Oerhört respektlöst. Denna lounge är ju inget hotell eller dagrum. Har man råd med Platinum eller Centurion så har man förhoppningsvis råd att ta in på hotell också...
Jag är faktiskt böjd att hålla med. Poängen med en lounge är till stor del att slippa trängas med folk som "campar" eller sover med fötterna på nån soffa.

The benefit of the doubt fick de, alla gånger. "Jag vet inte vad de varit med om. Hon kanske har nån åkomma"
Men när personalen lite försynt påpekade att tjejen låg och sov vid ett restaurangbord så överhörde jag att hon inte sovit på sin transatlantiska flight. "StAcKarS"...

Nej, sånt där beteende lämnar vi i SAS-loungen.
;)
 

Hachans

Medlem
Jag är faktiskt böjd att hålla med. Poängen med en lounge är till stor del att slippa trängas med folk som "campar" eller sover med fötterna på nån soffa.

The benefit of the doubt fick de, alla gånger. "Jag vet inte vad de varit med om. Hon kanske har nån åkomma"
Men när personalen lite försynt påpekade att tjejen låg och sov vid ett restaurangbord så överhörde jag att hon inte sovit på sin transatlantiska flight. "StAcKarS"...

Nej, sånt där beteende lämnar vi i SAS-loungen.
;)

Det är tydligen så att under den anstormning av folk det varit på sistone har folk suttit i timtals på Pontus, vilket inte passar deras vanliga klientel som kommer, äter och går igen. Det hördes en rejäl frustration bland personalen häromdagen när de pratar om gäster som suttit i fyra fem timmar och i princip vägrar gå samtidigt som de har folk i kö. De sitter där för de inte hittar andra sittplatser på flygplatsen. Och med köer till alla matställen som dessutom är fullsatta (jag menar när såg ni någon enda kund på Monstro eller stället som säljer köttbullar för 300kr borta i F-piren senast?) så tar man väl det man kan.

Då händer sånt här, vilket inte är okej. De borde hänvisats till bättre vilplats.

Men jag var på Pontus häromdagen. Blev positivt överraskad. Behövde inte vänta mer än tio minuter i kö. Inte för att det var mycket folk utan för att personalen struntande i de som stod där.

Trött service och mat som lika gärna kunde varit Dafgårds, men jag fick både beställa och få maten denna gång. Tänkte äta på Max först men sen såg jag kön och tänkte att det blir nog bra med Pontus ändå.
 
Måndags: Kommer till Pontus, killen vid incheckning till loungen säger att det är fullt och att han vill sätta oss i restaurangen, vi är 2 vuxna 1 barn. Jag säger då att vi kan sitta vid de höga borden då sonen gillar kolla på planen så vi väntar hellre.. Tar 10 min innan vi kommer in och det är bara 1 person där?! Däremot fullt med disk överallt… Så han ville sätta oss i restaurangen för att de inte hunnit/velat städa undan! Så dåligt och service under all kritik för inte för att jag vill verka fin i kanten men Vi pratar om Centurion delen/innehavare nu!
Dock var servicen Top-Notch när Lena kom efter sådär 15-20 min, hon var outstanding
 

Hachans

Medlem
Måndags: Kommer till Pontus, killen vid incheckning till loungen säger att det är fullt och att han vill sätta oss i restaurangen, vi är 2 vuxna 1 barn. Jag säger då att vi kan sitta vid de höga borden då sonen gillar kolla på planen så vi väntar hellre.. Tar 10 min innan vi kommer in och det är bara 1 person där?! Däremot fullt med disk överallt… Så han ville sätta oss i restaurangen för att de inte hunnit/velat städa undan! Så dåligt och service under all kritik för inte för att jag vill verka fin i kanten men Vi pratar om Centurion delen/innehavare nu!
Dock var servicen Top-Notch när Lena kom efter sådär 15-20 min, hon var outstanding

Det låter on par med Pontusupplevelsen. Skulle säga skriv och klaga, men det verkar inte hjälpa. Eller säg upp kortet.
 
Toppen