Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

aruba1

Medlem
Hej från United Polaris Chicago O’Hare. Tog oss ganska exakt 30 min från check-in på Terminal 5 till Polaris Loungen Terminal 1. Inga frågor i security checken eller när vid entrén till Loungen. Enbart upplysning om att vår flight avgår från Terminal 5. Nu dags lite Lanson Champagne och njutning av en fantastisk utsikt. Bättre än så kan det knappast bli :)
775deb31fa8bb779f937628460b9d9b7.jpg

4ee1cd58f0a9611e57c445fb8f6309ca.jpg
 
Last edited:

Per N

Medlem
Hej från United Polaris Chicago O’Hare. Tog oss ganska exakt 30 min från check-in på Terminal 5 till Polaris Loungen Terminal 1. Inga frågor i security checken eller när vid entrén till Loungen. Enbart upplysning om att vår flight avgår från Terminal 5. Nu dags lite Lanson Champagne och njutning av en fantastisk utsikt. Bättre än så kan det knappast bli :)
775deb31fa8bb779f937628460b9d9b7.jpg

4ee1cd58f0a9611e57c445fb8f6309ca.jpg
Gissar ni flyger hem med SAS? Vi flyger från ORD på söndag. Om ni flög SAS, hur långt innan öppnade dom incheckningen? Gick ni eller åkte ni mellan terminalerna?
 

aruba1

Medlem
Gissar ni flyger hem med SAS? Vi flyger från ORD på söndag. Om ni flög SAS, hur långt innan öppnade dom incheckningen? Gick ni eller åkte ni mellan terminalerna?
Vi flög SAS, SK944 med avgång 22:05. Vi kom till flygplatsen 17:50 och då var incheckningen redan öppen. Jag frågade när de brukar öppna för CPH flighten. Då svarade två trevliga snubbar att incheckningen har varit öppen hela tiden då ARN kärran SK946 hade avgång kl.16 :) Vi tillbringade ca 2 timmar i Polaris Loungen och det var alldeles lagom. Airside bussen är suspended. Det är gång och tåg som gäller mellan terminalerna. Räkna med ca 30-45 minuter åt vardera håll. Sedan är det inte jättebra skyltat till Polaris Loungen, men gå till concourse C när du har passerat Terminal 1 Security Check. Därifrån är det lätt att finna loungen.
 

Per N

Medlem
Vi flög SAS, SK944 med avgång 22:05. Vi kom till flygplatsen 17:50 och då var incheckningen redan öppen. Jag frågade när de brukar öppna för CPH flighten. Då svarade två trevliga snubbar att incheckningen har varit öppen hela tiden då ARN kärran SK946 hade avgång kl.16 :) Vi tillbringade ca 2 timmar i Polaris Loungen och det var alldeles lagom. Airside bussen är suspended. Det är gång och tåg som gäller mellan terminalerna. Räkna med ca 30-45 minuter åt vardera håll. Sedan är det inte jättebra skyltat till Polaris Loungen, men gå till concourse C när du har passerat Terminal 1 Security Check. Därifrån är det lätt att finna loungen.
Toppen, tack för info.
 

Vixit

Medlem
Bryssel har lyckats skrämma iväg resenärerna denna klämdag mellan en strejk och en annan. 25 minuter från husknut till lounge. Ensam i Fast Track. Väntar på SN3703 till BCN; hemresan på fredag blev ombokad med LX via ZRH. Lasagnen på The Loft var godare än den såg ut.

C123B518-3C28-4BCB-A5AF-970BA1D0FB75.jpeg 96A6BEBD-6CC8-4CCF-B57F-B83DED72DE17.jpeg
 

pep

Medlem
CPH: Ingen voldsom trafik her i Kastrup; det tog kun 20 minutter fra Metro til paskontrol. Har nu 3 1/2 time i Eventyr Loungen, kan gaeste 1 der rejser med QR. Loungen er en smule bedre end sidst (maden), udsigten eminent, og load ca. 50% of capacity.

PS. Ved loungeindgangen sagde de, at hvis jeg ikke havde haft QRPC guld, kunne QR ikke give mig adgang selv om jeg ogsaa har et BAEC guld kort? ..."fordi det er en 3djeparts lounge" ..jeg selv tror at ethvert OW sapphire skal give adgang?
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen