Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

micke99

Medlem
Fick detta maila idag.

Tydligen blir de 650kr per månad numera.

Frågan är vad de menar med nästa årliga förnyelse 1 sep? Om man betalar per månad är det då 1 sep?

Screenshot_20220615_200259_com.android.email.jpg
 
Last edited:

micke99

Medlem
Jo jag hittade en tråd men mest om poäng. Visst 100kr är inte mkt men såg nu att någon i den tråden hade skrivit det med. Sorry.
 

bvs

Medlem
Jag skulle snarare sagt tvärtom. Om man tror att SAS kommer att gå under så ska man snarare få över Amexkunderna till en annan produkt. Med det där resonemanget så skulle ju Amex stå utan kunder i höst.

Håller med. Om SAS-korten försvinner så gäller det ju att ha en attraktiv produkt att falla tillbaka på. Nu har de gjort MR helt värdelöst så poängsamlarna kommer inte direkt stå i kö för att signa upp för Platinum, speciellt inte utanför Stockholm. Kan ju lika gärna signa upp för M&M-kortet då och i alla fall få någon valuta för sin spend. MR ändringen visar väl också på problemet att de har alldeles för liten konkurrens på den nordiska marknaden, de känner att de kan göra lite som de vill
 

Tomas E

Medlem
Intressant teori
bild.png
Jag hänger då inte med på varför Amex skulle försämra villkoren för den kortfamilj som blir kvar bara för att förbereda sig för att den andra kortfamiljen kan behöva försvinna i höst, samtidigt som de lämnar villkoren oförändrade för den familjen? Snarare borde de väl då köra en kampanj så att den som har SAS-brandade kort får bonus om de också skaffar Amex Gold/Platinum?
 

henrik l

Medlem
Har nog dragit in 1,3 miljoner MR på "sign up and spend" bonusar de senaste 1,5 - 2 år. Först till Gold och sedan till Platinum. Att dra in ca 100 000 Avios tack vare 40% kampanjen var ju en bra affär. Men som majoriteten konstaterar, det blir i princip värdelöst om man vill dra in flyg- och hotellpoäng. Men dom skall ju ha kred för att dom förannonserade sin "enhancement":D
 
Toppen