IT-snubben
Medlem
Minnet är bra, men kort...
Hur är det i följande läge?
Jag fick mitt flyg inställt drygt 2 timmar innan avgång (SK054, 3 Juni). Först med ett mail om inställt flyg och att de arbetar med att boka om mig och senare, ca 30 minuter innan avgång, ett ytterligare mail med informationen om att de inte kan boka om mig till något tidigare än 3 dagar senare och uppmanar mig till att ta tåg eller hyra bil och få ersättning för detta.
Så, jag köpte en tågbiljett och kom hem ca 3,5 timmar sent.
Så då kommer jag till kompensationsdelen av det hela. Är det någon av nedanstående yrkanden som utesluter varandra eller kan jag begära ersättning för samtliga i kombination?
Hur är det i följande läge?
Jag fick mitt flyg inställt drygt 2 timmar innan avgång (SK054, 3 Juni). Först med ett mail om inställt flyg och att de arbetar med att boka om mig och senare, ca 30 minuter innan avgång, ett ytterligare mail med informationen om att de inte kan boka om mig till något tidigare än 3 dagar senare och uppmanar mig till att ta tåg eller hyra bil och få ersättning för detta.
Så, jag köpte en tågbiljett och kom hem ca 3,5 timmar sent.
Så då kommer jag till kompensationsdelen av det hela. Är det någon av nedanstående yrkanden som utesluter varandra eller kan jag begära ersättning för samtliga i kombination?
- 250EUR för inställt flyg och ankomst över 3 timmar senare.
- Återbetalning av biljettpriset för det inställda flyget?
- Återbetalning av kostnad för bokade extratjänster på det inställda flyget (hund i kabin)?
- Ersättning för egen köpt tågbiljett.
- Ersättning för utlägg (mat) på tåget?