Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

palmen

Moderator
Men det stämmer inte alltid... tyvärr... Många gånger (inte alltid) så visar Awardfarer tillgänglighet på AC samt TAP för Aeroplan men inte för EB, när man ringer så hittar de trots allt...men det jag undrar lite om SAS Star Alliance bokning alltid varit lika yxigt...??

Kolla nedan

STO - LIS, 16 Maj med TAP, plats finns i Business
LIS - SFO, 17 Maj med TAP, plats finns i Business
STO-SFO, 16 Maj (kräver iofs övernattning i LKIS, men ändå). Hittas inte av SAS online

Däremot awardfares hittar sträckan, att EB inte fungerar vs Aeroplan verkar inte riktigt stämma dock.
SAS har tidigare meddelat mig att TAP säljer nio (9) platser i I - klass till alla partners, ingen som INTE får boka...
Ringer man SAS och meddelar sträcka för sträcka så brukar det alltid lösa sig med TAP och oftast med med AC,
men som sagt inte On-line. Känns som om verktyget inte riktigt är 100% utvecklat?



Visa bifogad bild 129787

Visa bifogad bild 129788

Visa bifogad bild 129789


Visa bifogad bild 129790
SAS sida klarar inte långa connections, framförallt inte om den är över natten. Att awardfares har ju ingen egen availability utan läser av andra hemsidor så inget konstigt att du hittar saker där som sas sida inte hittar.

Aeroplan har extremt mycket bättre tillgång till Air Canadas flighter jämfört med andra bolag. Men det finns vissa platser som även andra bolag kan boka.
Verkar som du tolkar awardfares väldigt fel utifrån hur det verkligen fungerar. Bolag X kan ha 9 platser p en flight medan bolag Y har 0 platser på samma flight.
 

toer00

Medlem
Har SAS ändrat så att Awards (long distans) nu är 297 dagar i stället för 330 dagar? Förra året bokade jag award på SK 333 dagar innan, men nu ser jag bara 293 dagar...??

upload_2022-6-5_1-11-6.png


Även på tex TAP så borde det vara 360 dagar innan, men jag får det 353... Kommer inte längre fram än 26 maj 2032. 360 dagar from nu borde bli
31 maj. Vad säger ni ringa eller vänta...någon som har fler belägg på att tiderna för awardsläpp ändrats? (källa : awardfares.com).

upload_2022-6-5_1-19-30.png
 

palmen

Moderator
Har SAS ändrat så att Awards (long distans) nu är 297 dagar i stället för 330 dagar? Förra året bokade jag award på SK 333 dagar innan, men nu ser jag bara 293 dagar...??

Visa bifogad bild 129829

Även på tex TAP så borde det vara 360 dagar innan, men jag får det 353... Kommer inte längre fram än 26 maj 2032. 360 dagar from nu borde bli
31 maj. Vad säger ni ringa eller vänta...någon som har fler belägg på att tiderna för awardsläpp ändrats? (källa : awardfares.com).

Visa bifogad bild 129830
SAS har inte släppt något efter 25 mars då flighterna för sommar 2023 inte är laddade ännu. Du kan inte ens köpa biljetter för pengar.

Om sas kalender bara visar 353 dagar framåt har det inget att göra med award tillgänglighet. På United kunde man tidigare bara söka typ 330 dagar framåt. Har TAP biljetter tillgängliga kan du ringa och boka dessa.
 

Matore

Medlem
Nåt är fel just nu på sajten. Iallafall med TAP. Häromdagen var det stora mängder platser överallt till hela Brasilien. Nu hittar jag ingenting. Så antingen har de strypt eller så är det tekniska problem
 

Trafalgar

Medlem
Nåt är fel just nu på sajten. Iallafall med TAP. Häromdagen var det stora mängder platser överallt till hela Brasilien. Nu hittar jag ingenting. Så antingen har de strypt eller så är det tekniska problem

Jag hade liknande problem med TAP i veckan. Biljetter fanns tillgängliga enligt SAS sajt men när jag skulle boka dem fanns de inte längre. Jag ringde SAS som inte heller hittade det som SAS egen sajt visade. Så något problem hos TAP trodde SAS-killen.
 

Matore

Medlem
Jag hade liknande problem med TAP i veckan. Biljetter fanns tillgängliga enligt SAS sajt men när jag skulle boka dem fanns de inte längre. Jag ringde SAS som inte heller hittade det som SAS egen sajt visade. Så något problem hos TAP trodde SAS-killen.
Okej men sajten visar ingenting på tap alls nu…
 
Toppen