Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

JacobGBG

Medlem
Otroligt strul att söka, får inte upp något. Prövat olika webbläsare samt olika datorer/mobil och samma problem uppstår. Bara står och laddar

Upplevde samma sak idag. I kombination med att jag drog nitlott i agentrouletten idag så kostade det mig en resa från sydost-Asien i vinter. :mad:
 

toer00

Medlem
Knepigt värre...

Sökte nästa vår till SFO och hittade

upload_2022-6-3_1-23-0.png


När jag sedan jämförde med SAS... (Wien - Toronto)
Så hittar den inte ens direktflighten med Air Canada...

Tror ni att dom hittar den på Kundservice (SAS, inte AMEX)
Verkar som den helt fått spatt och föreslår underliga rutter...

Endast med TAP verkar det stämma någorlunda??

upload_2022-6-3_1-24-46.png
 

palmen

Moderator
Knepigt värre...

Sökte nästa vår till SFO och hittade

Visa bifogad bild 129775

När jag sedan jämförde med SAS... (Wien - Toronto)
Så hittar den inte ens direktflighten med Air Canada...

Tror ni att dom hittar den på Kundservice (SAS, inte AMEX)
Verkar som den helt fått spatt och föreslår underliga rutter...

Endast med TAP verkar det stämma någorlunda??

Visa bifogad bild 129776
Nej, hittar inte bokningen online det benet om du söker det separat så kommer inte kundtjänst hitta det heller med 99,99% säkerhet.
Du verkar söka på awardfares, du får titta på vilka flighter den anger finns för eurobonus, inte de andra programmen.
 

Tonton

Medlem
Awardfares använder Aeroplan som datakälla. De ger bättre tillgänglighet på Air Canada flyg till sina egna medlemmar.

Nja, det stämmer delvis. Aeroplan är en av flera datorkällor. Har man rätt nivå på medlemskapet så kan man se exakt tillgång per program.

Knepigt värre...

Sökte nästa vår till SFO och hittade

Visa bifogad bild 129775

När jag sedan jämförde med SAS... (Wien - Toronto)
Så hittar den inte ens direktflighten med Air Canada...

Tror ni att dom hittar den på Kundservice (SAS, inte AMEX)
Verkar som den helt fått spatt och föreslår underliga rutter...

Endast med TAP verkar det stämma någorlunda??

Visa bifogad bild 129776

I @toer00 fall så ser det ut såhär:
Screenshot 2022-06-03 at 07.49.03.png


Awardfares visar mao tydligt att det är hos Aeoroplan det finns tillgång, men inte hos SAS och Eurobonus.
 

toer00

Medlem
Nja, det stämmer delvis. Aeroplan är en av flera datorkällor. Har man rätt nivå på medlemskapet så kan man se exakt tillgång per program.



I @toer00 fall så ser det ut såhär:
Visa bifogad bild 129777

Awardfares visar mao tydligt att det är hos Aeoroplan det finns tillgång, men inte hos SAS och Eurobonus.

Men det stämmer inte alltid... tyvärr... Många gånger (inte alltid) så visar Awardfarer tillgänglighet på AC samt TAP för Aeroplan men inte för EB, när man ringer så hittar de trots allt...men det jag undrar lite om SAS Star Alliance bokning alltid varit lika yxigt...??

Kolla nedan

STO - LIS, 16 Maj med TAP, plats finns i Business
LIS - SFO, 17 Maj med TAP, plats finns i Business
STO-SFO, 16 Maj (kräver iofs övernattning i LKIS, men ändå). Hittas inte av SAS online

Däremot awardfares hittar sträckan, att EB inte fungerar vs Aeroplan verkar inte riktigt stämma dock.
SAS har tidigare meddelat mig att TAP säljer nio (9) platser i I - klass till alla partners, ingen som INTE får boka...
Ringer man SAS och meddelar sträcka för sträcka så brukar det alltid lösa sig med TAP och oftast med med AC,
men som sagt inte On-line. Känns som om verktyget inte riktigt är 100% utvecklat?



upload_2022-6-3_15-34-8.png


upload_2022-6-3_15-35-49.png


upload_2022-6-3_15-36-36.png



upload_2022-6-3_15-38-8.png
 

toer00

Medlem
I @toer00 fall så ser det ut såhär:
Visa bifogad bild 129777

Awardfares visar mao tydligt att det är hos Aeoroplan det finns tillgång, men inte hos SAS och Eurobonus.[/QUOTE]

Nja, det stämmer delvis. Aeroplan är en av flera datorkällor. Har man rätt nivå på medlemskapet så kan man se exakt tillgång per program.



I @toer00 fall så ser det ut såhär:
Visa bifogad bild 129777

Awardfares visar mao tydligt att det är hos Aeoroplan det finns tillgång, men inte hos SAS och Eurobonus.
Nja, det stämmer delvis. Aeroplan är en av flera datorkällor. Har man rätt nivå på medlemskapet så kan man se exakt tillgång per program.
 
Toppen