Senaste nytt

Krav på munskydd ombord på flyg?

Jonas C

Medlem
Turken tog bort kravet på munblöja på inrikesflyg igår. Väldigt oklara regler om internationella flygningar, men på deras egen hemsida står det att destinationslandets krav på munskydd avgör. Om man tolkar det rätt så bör det vara lugnt att skippa munskyddet på flygningar till Sverige.
Återkopplar i början av nästa vecka när det är dags att flyga hem.
 
  • Gilla
Reactions: KED

Fredde_G

Medlem
Cabin crew hade alltså mask men sa inte till någon?!
Stämmer. Man frågade om jag ville ha en mask när jag bordade, tackade nej. Ville testa, det var bara jag som satt utan. Inte ett ljud om att ta på mask och då satt jag ändå längst fram och pratade med dem både under start och landning.
 

tidyverse

Medlem
Munskydd på gatorna utomhus (till stor del). Munskydd i taxin till flygplatsen. Munskydd på flygplatsen. Dock: vid ombordstigning möttes jag av kabinpersonal utan munskydd - vilken lättnad!

Air France, MEX-CDG, i söndags.

I högtalarna utropades att munskydd inte längre var ett krav på denna flygning och att alla skulle respektera allas val.

På det sista benet, CDG-ARN, var det maskfritt precis som på hela CDG, där "ingen" bär mask längre.
 
Flög Austrian från Göteborg till Wien, inget krav på munskydd. Flög sedan Wien till Bangkok, krav på munskydd, verkade som alla följde reglerna, dock så verkade inte alla ha PPF2 skydd.

I Thailand är det krav på munskydd utomhus och publika platser.
 
Toppen