Senaste nytt

Nanjing - Sevilla/Jerez, behöver lite input..

Bwan

Medlem
Jag tänkte mig en långhelg i Maj, med MotoGP i Jerez. Olyckligtvis befinner jag mig Nanjing på jobb just då (därav det extra behovet av ett break). Jag har spanat lite priser, och det blir dyrt tom i Y-class. Med hopp mellan allianser och flygbolag verkar det genomförbart med 2 stopp, men det känns inte aktuellt att betala för detta. Dessutom har jag ganska lite spelrum, måste anlända i Jerez torsdag den 2:a Maj och vara tillbaka på tisdag morgon den 7:e.

Min första tanke var att använda mina AA miles och flyga premiumkabin med CX, förbluffande nog så verkar det inte finnas några direktflyg mellan HKG och MAD/BCN.(Varken med CX eller annat bolag) MAD är väl OW hubb? Det hade vart perfekt, då Iberia flyger direkt från MAD till XRY.

Öppnar jag USDM plånboken, så verkar det istället bli NKG-PEK-FRA-LIS-SVQ med CA och TP. 80k för C-klass mellan Kina och Europa känns väldigt prisvärt, men routingen med 3 stopp känns mindre lockande.. Finns det några andra alternativ här tro?

Är det någon som varit i Jerez och kan tipsa om något bra hotell? Jag har aldrig varit där, men priserna är höga eftersom publiksnittet på en helg brukar ligga runt 250 000.

//Bwan
 

Dr. Miles

Expert
Öppnar jag USDM plånboken, så verkar det istället bli NKG-PEK-FRA-LIS-SVQ med CA och TP. 80k för C-klass mellan Kina och Europa känns väldigt prisvärt, men routingen med 3 stopp känns mindre lockande.. Finns det några andra alternativ här tro?
Jag tror att det är nog bästa alternativet.
När det gäller bonusresa mellan Asien och Europa är Star Alliance överlägsen.

Så länge du inte tar Lufthansas direktflyg till Frankfurt, måste du byta tre gånger för att åka till Sevilla med Star Alliance poäng/miles.
 

Bwan

Medlem
Jag tror att det är nog bästa alternativet.
När det gäller bonusresa mellan Asien och Europa är Star Alliance överlägsen.

Så länge du inte tar Lufthansas direktflyg till Frankfurt, måste du byta tre gånger för att åka till Sevilla med Star Alliance poäng/miles.

Se där! Jag var faktiskt ovetande om att LH hade direktflyg till FRA från NKG. Det gör ju såklart mycket, men jag sökte awardplatser nu och det verkar inte finnas någon availability alls, inte ens Y :(
 

fmansson

Medlem
Med LH kan du ju ta dig till AGP med endast en mellanlanding i FRA. Att köra Malaga-Jerez har jag gjort flera gånger. Tar drygt två timmar på bra motorväg. I Cadiz finns både Tryp och Barcelo som håller hygglig hotellstandard
 

segra

Medlem
Är det någon som varit i Jerez och kan tipsa om något bra hotell? Jag har aldrig varit där, men priserna är höga eftersom publiksnittet på en helg brukar ligga runt 250 000.

//Bwan[/QUOTE]

Har bott på Hotel Barceló Montecastillo Golf in Cádiz | Barcelo.com

Ngn gång men då för golfens skull men jag kan garantera att du har gångavstånd till banan härifrån. Vi traskade dit några gånger för att titta lite när de testkörde. Nu har vi inte bott där under tävlingshelg men priserna utanför detta är i mina ögon fantastiskt billigt. Vi betalade 163,20 Euro/Natt för 2 personer och då ingick obegränsad golf samt all-inclusive i det.
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som varit i Jerez och kan tipsa om något bra hotell? Jag har aldrig varit där, men priserna är höga eftersom publiksnittet på en helg brukar ligga runt 250 000.

Jag vet ingenting om Sevilla eller Jerez men jag rekommenderar dig att boka ett hotellrum som inte kräver förskottsbetalning som backup.
Under sådan event kan det bli ont om hotell och det är inte roligt att vara rumlös.

Mer detaljerade bokningsprocedur kan du läsa i den här tråden.
http://www.businessclass.se/hotell/7631-tips-naer-bokar-hotellrum-i-langt-foervaeg.html
 

Bwan

Medlem
Med LH kan du ju ta dig till AGP med endast en mellanlanding i FRA. Att köra Malaga-Jerez har jag gjort flera gånger. Tar drygt två timmar på bra motorväg. I Cadiz finns både Tryp och Barcelo som håller hygglig hotellstandard

Jag hade faktiskt helt uteslutit AGP, för att jag trodde det var för långt ifrån.. men 2 timmar med bil låter inte farligt. Man tar motorvägen längs kusten då antar jag?
 

Bwan

Medlem
Har bott på Hotel Barceló Montecastillo Golf in Cádiz | Barcelo.com

Ngn gång men då för golfens skull men jag kan garantera att du har gångavstånd till banan härifrån. Vi traskade dit några gånger för att titta lite när de testkörde. Nu har vi inte bott där under tävlingshelg men priserna utanför detta är i mina ögon fantastiskt billigt. Vi betalade 163,20 Euro/Natt för 2 personer och då ingick obegränsad golf samt all-inclusive i det.

Det såg riktigt trevligt ut. Hinner man med lite golf så vore det kanon, även om det inte är huvudsyftet med just den här resan. Såg att dom hade något slags paket över just den här helgen för ca 280EUR/natt. Lite dyrt kanske, men frågan är om man kommer undan så mycket billigare. Tack för tipset!
 
Toppen