Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

Lagerman

Medlem
Här kommer en något sen uppdatering. Jag flög en SK flight opererad (wetlease) av Air Baltic med en av deras nya A220 häromveckan ARN-FAO som Diamond i Go.
Finfin recognition, och fritt flöde enligt Diamondreglerna. :p:cool:
A220 var en trevlig bekantskap med gott om utrymme, men något högre ljudnivå i jämförelse med A320N.
Air Baltics crew måste jag säga hvisade också en ypperlig servicekänsla, iallafall i jämfrelse med mainline SAS.
 
Flyger Barcelona i sommar. Bokat på sas och fått informationen att rutten trafikeras av "Air Baltic". Kan jag förvänta mig gratis dryck i GO som Eurobonus Diamond?

  • Stockholm ARN – BarcelonaBCN
    07:00 – 10:35(3h 35m)
  • Avgångsterminal 5 - Ankomstterminal 1
    Trafikeras av Air Baltic
  • Flygnummer SK1811
 

Jean-Pierre

Medlem
Flyger Barcelona i sommar. Bokat på sas och fått informationen att rutten trafikeras av "Air Baltic". Kan jag förvänta mig gratis dryck i GO som Eurobonus Diamond?

  • Stockholm ARN – BarcelonaBCN
    07:00 – 10:35(3h 35m)
  • Avgångsterminal 5 - Ankomstterminal 1
    Trafikeras av Air Baltic
  • Flygnummer SK1811
… och de har koll på att det gäller även familjen som sitter bredvid dig (datapunkt i måndags till BCN).
 
Ja och besättningen håller koll på att du är EBD!
Det gjorde dom inte på mig för 2 veckor sen. Fick påtala att drickat var gratis för mig i Go som Diamond, hon fick lov att gå fråga ngn framme i kabinen.
Kan oxå tillägga att dom serverade ingen som helst alkohol på den sena flighten från Aten - Arn. Orkade dock inte fråga varför…
 

011430121

Medlem
Det gjorde dom inte på mig för 2 veckor sen. Fick påtala att drickat var gratis för mig i Go som Diamond, hon fick lov att gå fråga ngn framme i kabinen.
Kan oxå tillägga att dom serverade ingen som helst alkohol på den sena flighten från Aten - Arn. Orkade dock inte fråga varför…
Oj,oj så skall det inte vara
 
Oj,oj så skall det inte vara
Det är så mycket nu som inte är ”som det ska” med SAS. Tex så följde inte baltic SAS egna regler om att inte munskydd behövs längre. Jadijadi… Har mejlat till SAS och påtalat om deras brister och funny nog så fick jag även ett mejl, där dom undrade hur jag upplevde resan hem. Inte så vääärst bra betyg där inte. (Inte fått ngn respons på mejlet heller.)
 
Toppen