Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Kronholm

Medlem
Ni som har fast track, vad är den längsta tid ni har fått väntat säkerhetskontrollen avseende terminal 5 sedan kaoset började? Ser att på Expressen och Aftonbladet börjar man nu skriva och tipsa om Fast Track.

- "Då tar man bort ytterligare ett moment”
- "Kostar från nån hundralapp"
- "De har en egen gräddfil genom säkerhetskontrollen"

Så kan du undvika köerna på Arlanda (aftonbladet.se)

Kan tänka mig att en del säkrar upp med att köpa fast track och på så sätt blir det ännu längre tid.

Har själv en flight ut kl 09:00 nästa vecka och våndas lite över vad jag kommer stöta på, kommer såklart satsa på att vara ute i mycket god tid då jag ska vidare från FRA till YYZ och det brukar alltid vara stök vid incheckning med eTA, ArriveCAN, Covidpass etc.
Idag måndag 23 maj kl 11 började kön precis där man scannar boardingkortet. Tog drygt tjugo minuter.
 

Thornado

Medlem
Jag är tveksam om betalningsviljan finns, annars hade SAS nog haft lättare att sälja Plus biljetter. Det kostar ju bara några hundringar extra ofta. Många nöjesresenären åker i grupp eller familj, då blir det ju minst 400-500 till. Jag tror att många hellre köper en öl.

Fast köper de en Plus-biljett istället för Go så får de ju både fast track OCH öl (i loungen).
 

micsjo

Medlem
Det är lugnt. Han ska bara tillsätta en utredning först för att ta reda på varför det blir köer…

Problemet är ju inte Morgan J. (även om jag har få goda ord att säga om hans fögderi) utan att det ens är en politisk fråga. Vi pratar om att bemanna en arbetsplats med inte så kvalificerad arbetskraft. Det kan inte vara en fråga på ministernivå.
 

JacobGBG

Medlem
Problemet är ju inte Morgan J. (även om jag har få goda ord att säga om hans fögderi) utan att det ens är en politisk fråga. Vi pratar om att bemanna en arbetsplats med inte så kvalificerad arbetskraft. Det kan inte vara en fråga på ministernivå.


Resurser hos SÄPO är i högsta grad hans ansvar.
 

tidyverse

Medlem
Datapunkt gällande Terminal 2 runt 07:30 idag.

En kort, men trögrörlig kö till KLM-incheckningen för flighten som avgår 09:35. Endast en disk öppen, men åtminstone en till öppnades cirka två timmar före avgång. Gick snabbt med Sky Priority (ingen kö). Kön till säkerhetskontrollen såg överkomlig ut, bara några minuter. Med fast track var det bara att glida förbi.

Allt som allt en helt normal upplevelse, väldigt annorlunda från situationen i terminal 5 vid peaktimmarna (särskilt för de som inte har fast track).

Tips: välj flygbolag som använder terminal 2 i sommar…?
 
Last edited:

Plus

Medlem
Njae, går bra att välja bolag som flyger från T5 (eller T4 när den öppnar). Checka in vid rätt terminal och sen gå ca 5 minuter till T2 och använd security där.

Är jag korkad? Eller var det ett skämt? Terminalbussen airside är väl borrtagen?
 
Toppen