Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

palmen

Moderator
Gjort - fortfarande ingenting. Båda verkade kompetenta så är nog inte värd en tredje HUACA. Avresa är i övermorgon, ifall det är en faktor som kan tänkas spela in!
Det har tidigare varit 1 dag innan men några få rapporter om att man redan 2 dagar innan kunde boka. Jag skulle testa efter 12 idag och funkar inte det, ting imorgon bitti när de öppnar.
 

igelkotten

Medlem
Testade runt kl 13 utan att det funkade trots 5 lediga i F på Awardfares.

Fick sedan notification om att platserna gått ner till enbart 2 lediga via awardfares, och mitt fjärde samtal för dagen kl 16 svensk tid gav också ett nekande svar.

Jag ändrade dock min retur med Lufthansa från A340 till 747-400 (plats 1K i nosen) så är nöjd.

Gör ett sista depserat försök för F imorgon!
 

igelkotten

Medlem
Inga platser idag heller, dagen innan avgång. Enligt awardfares fanns 3 lediga platser, så resultatet är väl väntat då det tycks krävas minst 5 lediga platser för att EuroBonus ska kunna se de. Tråkigt, men jag kommer nog ha det bra i business också :)

EDIT: SAS ser dock biljetter i första klass München - Boston på fredag 1 april, ifall någon är sugen!
 
Last edited:

CJR

Medlem
Såg idag fem lediga platser på United:s award-sök på sträckan MUC-BOS nu på lördag. Ringde in på förmiddagen och fick nobben av SAS. Inget tillgängligt då enligt dem. Ringde igen på eftermiddagen och då fanns en plats tillgänglig och den tog jag!
 

qwertyy

Medlem
Hej,

Jag har bokat ToR i economy class med 241 voucher för mig själv till Rio, Brasilien, 29e maj - 14e juni. 29:e maj ARN - Munchen och sedan Munchen - Rio. Jag märkte när jag kollade bokningen på Lufthansas hemsida att jag kunde buda med cash till business, minsta bud 545 USD för Munchen --> Rio. Vet ni om man får poäng för den flygningen om budet skulle gå igenom? Visste inte det var möjligt att buda när bokningen skedde genom awardbiljett Economy.

Jag kollar med SAS varje dag för businessbiljetter och första klass biljetter men ingen tillgänglighet än så länge. Hur sannolikt är det att de kommer släppas tror ni inför avresa? Kan fortfarande ta bort cashbudet.

Edit: inser att jag kanske postat i fel tråd (vart inne och läst här sporadiskt men aldrig skrivit inlägg tidigare). Ifall jag har det så är det bara att flytta inlägget :)
 
Last edited:
Toppen