Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

JacobGBG

Medlem
Som har gjort att dom inte kan betala sina räntor?

Ser inte vad det har med IT att göra, det var du som gjorde den kopplingen. Allting funkar nu så jag tror vi kan tona ned konspirationsteorierna som kräver att flera oberoende avdelningar på företaget skulle behöva vara insnörda utan att läcka till media.
 

nixa

Medlem
Sidan fungerar fortf inte korrekt. Bokade precis en resa i business som inte fanns på hemsidan, men som borde gjort det. Ringde in för såg tillgänglighet på awardfares o agenten hittade även den. Var med swiss, som brukar dyka upp annars.
 

inka

Medlem
Om man bokar 2-4-1 via Star Alliance awards webbsida, kan man i samband med att man bokar även välja sittplatser eller får man efter man bokat awardbiljetterna logga in på resp flygbolag (i detta fall gäller det Austrian) och välja sittplatser där?

Verkar förövrigt svårt att hitta awardbiljetter till Asien med Swiss, tycker det fanns ganska mycket Swiss tidigare, men inte längre...
 
Om man bokar 2-4-1 via Star Alliance awards webbsida, kan man i samband med att man bokar även välja sittplatser eller får man efter man bokat awardbiljetterna logga in på resp flygbolag (i detta fall gäller det Austrian) och välja sittplatser där?

Verkar förövrigt svårt att hitta awardbiljetter till Asien med Swiss, tycker det fanns ganska mycket Swiss tidigare, men inte längre...

Med Austrian kunde jag reservera sittplatser efter bokningen var genomförd.. på SAS - mina bokningar.
 

inka

Medlem
Har tidigare bokat award 2-4-1 via telefon, men tänkte nu testa att boka själv via webben :) , men det dyker upp lite frågor då och då. De frågor jag har nu gäller namn.

Hur gör ni med andranamn/mellannamn (dvs ett andra förnamn) i awardbokningar via Star Alliance awards webbsida? Fyller ni enbart förnamn och efternamn och skippar ev andranamn/mellannamn? Tänker att bra om namnen i biljetten matchar covidbeviset som har samtliga namn med inkl andranamn/mellannamn....

Om man har bokstaven ö i sitt namn, visst fyller man i bokstaven ö så som det står i passet och sedan översätter flygbolagens system över det till oe?
 
Last edited:
Toppen