OK, då fortsätter jag med att informera om att jag nu ringde in igen och pratade med en trevlig kundserviceperson. Även fastän jag hänvisade till mitt samtal tidigare idag, där jag blev lovad LH på vägen hem och att det fanns inspelat så hjälpte inte detta. Hen hänvisade till att man i så fall kommer hänvisa till ett individuellt misstag av den kundservicepersonen. Jag hänvisade i min tur till den biljett jag fått bokad med LH i januari och menade att det visst går att ändra till annat bolag mer än 14 dagar innan. På den biljetten står det:
"Form of Payment:
Endorsement/Restrictions:
INVOL REROUTE"
Vilken hen tolkade som att den inte var giltig "invalid". Men i själva verket betyder det ofrivillig... "Involuntary Reroute". Vilket är ett skäl man anger för att inte behöva omberäkna kostnader för ny biljett.
Nu blir det att invänta inställda flyg igen, sedan skall jag ringa in och begära skriftligt att de vägrar mig ombokning till LH. Därefter begär jag återbetalning och bokar direkt med LH, samt skickar in kompensation för mellanskillnaden.
(Historik: F&F-bokning gjord i oktober med avresa i jan. i Plus(GOT-CPH-FRA t/r) 737-700 dök upp i dec. Fick nya biljetter med LH i jan, dessvärre Omicron, eget initiativ ombokning till mars (SAS metal). 737-700 dök upp igen. SAS automatbokar mig med SAS-flyg dit och LH hem, dock 300 dagar mellan ut- och hemresa! Jag ringer in och påpekar att hemresan går av stapeln 2023. Blir lovad ny resa med LH hem men upptäcker när biljetten kommer att det är SAS metal där 3/4 flyg har 737-700 och dessutom inte går att boka på hemsida.)