Senaste nytt

Eurobonus brytpunkt Januari-April 2022 får halva poängen tillgodoräknat mot att behålla status

jsn

Medlem
Mitt huvud jobbar långsamt för tillfället...
Har AmEx Elite, inte MC.
Så vid en kval.period som slutar 31/3 så behöver jag tjäna in 2500p för att vidmakthålla EBG ett år till?
Det står ~"intjäning på eget bevåg", anses köp av baspoäng vara "på eget bevåg"? Eller är detta enbart flygningar + kreditkortspoäng? Tänker om det mot all förmodan uppstår samma situation om ett år igen...
 

Tomas E

Medlem
Mitt huvud jobbar långsamt för tillfället...
Har AmEx Elite, inte MC.
Så vid en kval.period som slutar 31/3 så behöver jag tjäna in 2500p för att vidmakthålla EBG ett år till?
Det står ~"intjäning på eget bevåg", anses köp av baspoäng vara "på eget bevåg"? Eller är detta enbart flygningar + kreditkortspoäng? Tänker om det mot all förmodan uppstår samma situation om ett år igen...
Allt man gör som kund hos SAS är väl "på eget bevåg"? :D
Jag tror ordvalet är ett annat, men att det syftar på status som uppnåtts på egen hand. D.v.s. man får inga "gratispoäng" om man fått statusen till skänks, t.ex. ett EBG som man fått av en EBD.

Det krävs 45000 bas- eller statuspoäng för att behålla EBG.
Från Amex Elite får du/har fått 20000.
SAS ger dig 22500 i februari.
Kvar mycket riktigt 2500 att uppnå på annat sätt. Där ingår alla eventuella flygningar du genomfört sedan 1 april 2021.
 

pljung

Medlem
Hej,
Hur fungerar det för en medlem som blivit guld för första gången under nuvarande intjäningsperiod (brytdatum 30/4), får även de 22500 poäng och 23 segment?
 
Toppen