Senaste nytt

3 awardplatser i 2 bokningar?

Matsson

Medlem
Är följande möjligt att genomföra?
Vi är 3 -5 i familjen. Thai har bara 2 seat i C CDG-BKK per sökning pÅ Awardtravelr.Är det möjligt att jag bokar två pers per gång och vi alla kan åka utan att platserna tar slut ?. Det vore osannolikt om Thai bara har 2 àwards totalt i C på en 380.
 

Dr. Miles

Expert
Om du använder US Dividend Miles kan du boka två C awardplatser och ha det som "Put on hold". Om du har tur kommer ytterligare några C awardplatser på samma flight dyker upp.
Annars vet jag inte hur man tar reda på sådant.
 

Matsson

Medlem
Tänker kolla noga nu när jag och hustru bokar för två, om det fortfarande finns kvar awards på samma flight.Då är det sannolikt så även på övriga flighter och bolag. Vi använder USDM och hoppas inte på fler än 3i Asiana F. Däremot borde Thai ha totalt fler än 2 från CDG till BKK. Synd att USDM inte har fri avbokning inom t.ex 2 timmar.........
 

Matsson

Medlem
Lysande, det visste inte jag. Skall omedelbart ordna medlemskap till två utflyttade döttrar Matsson.
Då blir det billigare att bjuda med dom på våra utflykter.
 

Dr. Miles

Expert
Lysande, det visste inte jag. Skall omedelbart ordna medlemskap till två utflyttade döttrar Matsson.
Då blir det billigare att bjuda med dom på våra utflykter.
Jag rekommenderar dig hellre att skapa två konto med ditt namn istället av dina barns namn.
USDM kräver att USDM kontohavarens kreditkort måste användas för skatter vid uttag av bonusresor.
Det kan bli krångligt om du tänker att använda dina barns poäng senare.
 

charlesswe

Medlem
Jag gjorde det nyligen med USDM miles. Några segments hade 3 platser i C, men några med bara 2 C.

Först bokade agenten de som fanns där, och inom minuten kom nya platser, då sa jag att jag vill ha en tredje passagerare. Om platserna dyker inte upp direkt, chansa och boka den tredje i Eco (on det finns) och ring senare när tillgänglighet finns.
 
Toppen