Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jönsson

Medlem
Nu är det väl sju eller åtta år sedan jag var här senast och möjligtvis är jag färgat av att jag inte har sätt en hotellounge på två år, men jag tyckte både utbud och kvalitet var över förväntan. Det saknades kanske sprit, men jag kör en vit månad så jag tänkte nog inte på det
Var aningen besviken över hur loungen sköttes innan pandemin. Vid ett tillfälle var maten slut en stund efter 18 utan att det fylldes på. Istället plockade man bort återstående mat och dryck, trots att det informeras i reception och på rummen att maten slutar serveras 19:30. Frågade loungvärden om varför och då menar han att de har ändrat tiderna. Sedan kunde han varken franska eller engelska. Alltså totalt 45-50 minuter servering av mat under eftermiddag kväll.
Den mat som fanns var väl ok med en blandning av varma och kalla canapéer tillsammans med vin och någon öl. Mellan frukost och kvällsmatens framdukning 17:30 fanns endast kaffe, te, småkakor och någon chokladbit.
 

Sir Lemon

Medlem
Åkte fast på CPH SAS lounge med kravet på 3:e dos. Hade nyss tagit det och laddade upp cert och vips in, men under tiden lyssnade jag det var många som skulle komma in och surt
blev utvisade för att inte hade 3 dos.

Konstigt nog, igår kom jag in dock till Aviator loungen med mitt gamla 2-dos pass.

TIPS: för er BCare some åker imorgon eftermiddag til HEL så är SAS loungen stängd OCH den nya AMEX PLAT benefitten Wine&View stängd! Så ni har bara PP loungen vid gate 26 OCH NOTERA att loungen stänger kl 18 samt alkoholservering kl 17 pga finska lag!!

1. Är Wine&View stängd permanent ett tag?
2. Vet du om man behöver test om man är trippelvaccad och ska stanna i transfer/departure och med vändande returflyg mot ARN?
 

FFlash

Medlem
1. Är Wine&View stängd permanent ett tag?
2. Vet du om man behöver test om man är trippelvaccad och ska stanna i transfer/departure och med vändande returflyg mot ARN?

1. 2 veckor vad jag hört, kanske omicron sjuka(?)
2. I Finland? Är osäker om vändande flyg, jag tror du slipper bli kontrollerad alls på HEL men om de kollar intyg vid checkin sp svaret ja. Jag åker ju alltid själv motsatt håll så jag kan inte svaret :)
 

Tommy

Medlem
Hälsningar från SAS ARN Guldloungen på väg till BER tillsammans med @Susanne @fcx @011430121
F2DCED25-CFC1-4044-A43E-53B417638DF9.jpeg
 

Senator

Moderator
God eftermiddag från Sheltair Loungen på CDG Terminal D. Hur jag bokade Air France ner från ARN T2 och sen SAS hem från CDG Terminal B är det säkert många loungeälskare som undrar ;) Men i detta fall är det tid och delvis pengar som styr.

Tror jag har varit här en gång innan med Austrian Airlines. Inte så mycket att hänga i granen, men "free flowing Perrier" innan SAS Plus hem där vi verkar vara exakt 3 passagerare i kabinen.

Jag tror det är andra gången jag använde mitt Priority Pass.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen