Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
Har någon lyckats applicera en voucher i efterhand? Ska försöka boka LH F samma dag som avresa, en söndag. Sen ringa in dagen efter på måndagen, kan det funka?
 

Matore

Medlem
Du menar på en resa som är utfört? Jag skulle bli väldigt förvånad om det är möjligt.
Nån kreativ idé om hur vi kan göra när det är helg?
Funderar på om vanliga SAS på en söndag kan boka om redan gjord voucher bokning? I så fall kan jag ju boka en resa vilken som helst på nätet och sen ringa in söndag morgon och be dom boka om till LH F, kan det funka?
 

Hubert

Medlem
Det här är kanske en urbota dum fråga men vart kan man ställa en sådan om inte på BC? :)

Jag borde inte ha några vouchers kvar men när jag är inloggad på sas hemsida ser jag åtminstone en. Min fru har däremot två stycken och hon ingår i min point sharing-grupp. Det kan väl inte vara hennes jag ser? Jag har aldrig varit med om att ha slut på vouchers samtidigt som min fru har kvar så det hela är nytt för mig... Jag har ett extrakort på hennes amex och just nu inget eget kort...
 
Det här är kanske en urbota dum fråga men vart kan man ställa en sådan om inte på BC? :)

Jag borde inte ha några vouchers kvar men när jag är inloggad på sas hemsida ser jag åtminstone en. Min fru har däremot två stycken och hon ingår i min point sharing-grupp. Det kan väl inte vara hennes jag ser? Jag har aldrig varit med om att ha slut på vouchers samtidigt som min fru har kvar så det hela är nytt för mig... Jag har ett extrakort på hennes amex och just nu inget eget kort...
Det är dina du ser. Du kan inte se någon annans 241. Det enda ni delar är poängen. Har hänt att SAS glömt att plocka en 241 vid bokning. Så var glad och väck INTE björnen. Men vill du göra rätt för dig då ring in och påpeka att dom glömt dra en 241
 

Homer

Medlem
Svaret blev nej från kundtjänst. Har man en voucher som gått ut så kan man inte avboka delar av resan utan att det ses som en ändring. Bortsett från tillfälligt regelverk till vissa destination nu under pandemin.

Värt att göra en HUACA om det blir aktuellt med avbokning, men personen jag fick tala med är av mig känd sedan tidigare för att vara kompetent.

Jo men du kan boka av den är jag rätt säker på,de har undantag för utgångna vouchers pga läget i världen. Kolla i tråden och SAS FAQ. Eller ring SAS helt enkelt

Nä, till USA är det kört sedan länge.

Men om du reser ut och inte utnyttjar återresan får du i alla fall tillbaka skatter och avgifter - i efterhand.



Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om den utan avgift om du reser till/från:

  • USA med avresa 30 november 2021 eller tidigare
  • Asien med avresa 31 mars 2022 eller tidigare
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | Sida 101 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

Matore

Medlem
Nån kreativ idé om hur vi kan göra när det är helg?
Funderar på om vanliga SAS på en söndag kan boka om redan gjord voucher bokning? I så fall kan jag ju boka en resa vilken som helst på nätet och sen ringa in söndag morgon och be dom boka om till LH F, kan det funka?
@palmen har du som varit med länge nån tanke? :)
 

Doctor-X

Medlem
Jag har en resa bokad ARN-CPH-HND T&R i maj 2022 med en utgången 2-4-1 voucher. Även om jag hoppas på att Japan ska öppna finner jag det extremt osannolikt att så kommer vara fallet och ställt in mig på att Japan nog får vänta. Flighten CPH-HND är också redan ändrad till A340 och SAS säljer inga biljetter till den dagen jag är inbokad på. Så med stor sannolikhet kommer biljetterna avbokas av SAS eller ombokas, men det innebär att den utgångna vouchern borde får ett nytt liv i 30 dagar om jag förstår reglerna rätt.

Jag tittar därför på lite alternativ och har hittat en annan resa som jag funderar på att boka istället. Jag har en intjänad voucher från 2021 som jag tänkte använda till denna bokning för att få igenom den, men det jag undrar över är om jag i samband med att ARN-CPH-HND T&R ställs in (gissar på ca 14 dagar innan avgång) då kan byta vouchers så att den utgångna appliceras istället för den som är intjänad 2021 och fortsatt är giltig restan av 2022?
 

Filip

Medlem
Jag har en resa bokad ARN-CPH-HND T&R i maj 2022 med en utgången 2-4-1 voucher. Även om jag hoppas på att Japan ska öppna finner jag det extremt osannolikt att så kommer vara fallet och ställt in mig på att Japan nog får vänta. Flighten CPH-HND är också redan ändrad till A340 och SAS säljer inga biljetter till den dagen jag är inbokad på. Så med stor sannolikhet kommer biljetterna avbokas av SAS eller ombokas, men det innebär att den utgångna vouchern borde får ett nytt liv i 30 dagar om jag förstår reglerna rätt.

Jag tittar därför på lite alternativ och har hittat en annan resa som jag funderar på att boka istället. Jag har en intjänad voucher från 2021 som jag tänkte använda till denna bokning för att få igenom den, men det jag undrar över är om jag i samband med att ARN-CPH-HND T&R ställs in (gissar på ca 14 dagar innan avgång) då kan byta vouchers så att den utgångna appliceras istället för den som är intjänad 2021 och fortsatt är giltig restan av 2022?

Ja det skall inte vara några problem.
 

Vic

Medlem
Finns det något vettigt sätt att se hur många vouchers man har? Hade en strulig invol ombokning den 1 januari som efter mycket om och men löste sig bra den 2 januari, men är rädd att de använde en voucher intjänad 2021 istället för, som ursprunglig bokning, en intjänad 2020...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen