Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

jerixon

Medlem
Ny Stål-Submariner till listpris?
Har flertalet vänner som trots allt har ganska goda kontakter inom klockbranschen som ej lyckats hitta liknande.
Jag själv är mycket klockintresserad och har flertalet relativt tunga pjäser men inge Rolex då jag av princip tycker de förstört märket så som de agerat senaste åren.
Jag köper inte hypen helt enkelt :)

Men visst är de flertalet av dem som är galet nice!
Skulle absolut inte ha något emot de klassiska exemplaren men de har rusat än värre tyvärr.

Nej jag håller mig till Breitling, Omega och IWC primärt med lite andra inslag.

Jag utsattes för rån mitt på ljusa dagen och blev av med min Submariner som jag haft i 20-talet år. Älskade den, och den fungerade felfritt. Det var dock inget större problem att få tag i en ny, utan någon relation till AD. Däremot blev det aldrig samma sak, och jag sålde den nyligen, oanvänd. Ska man ta något positivt från det så är det ju att det finns många andra fina, och långt billigare, alternativ att upptäcka. Försäkrad eller ej så är det inte värt att knata runt med dessa på armen. Rättsväsendet tar det inte heller på allvar, utan tycker att man får skylla sig själv, så det är inte att rekommendera. Samhällets förändring gör ju sitt, men tillverkarens attityd gör förvärrar läget - vilket rimligtvis borde få många att vända ryggen till. Tråkigt nog så har märket i mina ögon inte samma schwung längre, utan de har själva bidragit till att det är än mer ett knarkhandlarmärke numera.
Återigen, det finns mycket intressant som inte kostar i närheten.
 
Jag utsattes för rån mitt på ljusa dagen och blev av med min Submariner som jag haft i 20-talet år. Älskade den, och den fungerade felfritt. Det var dock inget större problem att få tag i en ny, utan någon relation till AD. Däremot blev det aldrig samma sak, och jag sålde den nyligen, oanvänd. Ska man ta något positivt från det så är det ju att det finns många andra fina, och långt billigare, alternativ att upptäcka. Försäkrad eller ej så är det inte värt att knata runt med dessa på armen. Rättsväsendet tar det inte heller på allvar, utan tycker att man får skylla sig själv, så det är inte att rekommendera. Samhällets förändring gör ju sitt, men tillverkarens attityd gör förvärrar läget - vilket rimligtvis borde få många att vända ryggen till. Tråkigt nog så har märket i mina ögon inte samma schwung längre, utan de har själva bidragit till att det är än mer ett knarkhandlarmärke numera.
Återigen, det finns mycket intressant som inte kostar i närheten.

Håller med dig helt fullt!
3 Rolex och två rån på under 3 år har drabbat familjen så nu får det vara bra.
Finns många fina klockor som det inte står Rolex på.
Var skedde rånen? Eftersom jag kanske bara haft ren tur att inte vara på fel plats utan att veta om det, vore det bra att kunna stryka några ställen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen