Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Philip G

Medlem
Om ny statusnivå uppnås nu i januari, gäller även befintlig kvalificeringsperiod då? Min slutar juli-22 som det är nu, men förlängs det om man lyckas nå nästa nivå till juli-23?
 

Tobbe.O

Medlem
Var i valet och kvalet om jag verkligen skulle ge mig ut på en kvalificerings tur igår med tanke på smittspridningen... (Hade en bokning sedan länge). Men beslutade mig iallafall för att det var en fullt nödvändig resa ;)

Blev RNB - ARN - GOT - ARN - RNB. På grund av inställd avgång på morgonen blev jag ombokad, vilket resulterade i att jag fick åka samma plan fram och tillbaka till Göteborg... Skönt de ändrade besättning i Göteborg, annars lite pinsamt ;) Så 15 minuter i gaten på Landvetter innan boarding igen och sen tillbaka till Arlanda som en boomerang! :)

När flygningarna registrerats blir jag Guldmedlem för första gången! :):):)
 

SunTzu

Medlem
Jag hade tänkt nå Guld status i år och hade behövt 10 000 - 12 000 poäng efter 4x bonus (har redan Amex Elite och SAS EuroBonus MasterCard). Mitt sista kvalificeringsår innan Gold for life. Dock nybliven far vilket sätter mina begränsningar.

Tänkte passa på nu i Januari med 4x och tänkte därför ta 1-2 nätter i Europa för att nå 45k poäng och därmed Guld-status.

Min utgångspunkt är Göteborg Landvetter och har en lucka 21-23e Jan för att resa. Mellanlandningar fungerar bra. Övernattning gärna till något varmare ställe (inget måste då jag inser begränsningar från Landvetter och helg). Har tillgång till boende i Malaga men verkar svårt att få ihop den helgen. Flexibilitet är 20-24e Jan (max två nätter)

Kom gärna med förslag/tips på möjligheter
 
Last edited:

Tomas E

Medlem
Jag hade tänkt nå Guld status i år och hade behövt 10 000 - 12 000 poäng efter 4x bonus (har redan Amex Elite och SAS EuroBonus MasterCard). Mitt sista kvalificeringsår innan Gold for life. Dock nybliven far vilket sätter mina begränsningar.

Tänkte passa på nu i Januari med 4x och tänkte därför ta 1-2 nätter i Europa för att nå 45k poäng och därmed Guld-status.

Min utgångspunkt är Göteborg Landvetter och har en lucka 21-23e Jan för att resa. Mellanlandningar fungerar bra. Övernattning gärna till något varmare ställe (inget måste då jag inser begränsningar från Landvetter och helg). Har tillgång till boende i Malaga men verkar svårt att få ihop den helgen. Flexibilitet är 20-24e Jan (max två nätter)

Kom gärna med förslag/tips på möjligheter
Det verkar mycket riktigt svårt att ta sig från GOT till AGP med SAS 21 eller 22 jan utan att drabbas av en övernattning på vägen. Men hemresa med SAS söndagen 23 januari, AGP-CPH-ARN-GOT (10:35-18:05) ger 15000 poäng i SAS Plus om du redan är EGB, (1500+750+750)*(1+25%)*4. Så du behöver ju inte åka SAS ner för att få ihop poängen, utan kan ta något annat bolag ner. Enkelbiljett i SAS Plus Smart 2589 kr just nu.

T.ex. flyger Ryanair direkt GOT-AGP på fredag kväll 21 jan, avgång 19:40. :) Från 249 kr + kostnaden för att råka klicka fel på alla tillvalsalternativ.
 

Sir Lemon

Medlem
F
Det verkar mycket riktigt svårt att ta sig från GOT till AGP med SAS 21 eller 22 jan utan att drabbas av en övernattning på vägen. Men hemresa med SAS söndagen 23 januari, AGP-CPH-ARN-GOT (10:35-18:05) ger 15000 poäng i SAS Plus om du redan är EGB, (1500+750+750)*(1+25%)*4. Så du behöver ju inte åka SAS ner för att få ihop poängen, utan kan ta något annat bolag ner. Enkelbiljett i SAS Plus Smart 2589 kr just nu.

T.ex. flyger Ryanair direkt GOT-AGP på fredag kväll 21 jan, avgång 19:40. :) Från 249 kr + kostnaden för att råka klicka fel på alla tillvalsalternativ.
Fyyyy skäms ;)
 

Combo

Medlem
Jag hade tänkt nå Guld status i år och hade behövt 10 000 - 12 000 poäng efter 4x bonus (har redan Amex Elite och SAS EuroBonus MasterCard). Mitt sista kvalificeringsår innan Gold for life. Dock nybliven far vilket sätter mina begränsningar.

Tänkte passa på nu i Januari med 4x och tänkte därför ta 1-2 nätter i Europa för att nå 45k poäng och därmed Guld-status.

Min utgångspunkt är Göteborg Landvetter och har en lucka 21-23e Jan för att resa. Mellanlandningar fungerar bra. Övernattning gärna till något varmare ställe (inget måste då jag inser begränsningar från Landvetter och helg). Har tillgång till boende i Malaga men verkar svårt att få ihop den helgen. Flexibilitet är 20-24e Jan (max två nätter)

Kom gärna med förslag/tips på möjligheter


Letar också efter MR från GOT för någon av kommande helger(innan månadsskiftet) fast utan övernattning.
Hade tänkt åka någonstans där det räcker med vaccinationspass(för att slippa PCR/antigen).
Hittar dock inte några bra resor. Ska man hålla sig till inrikes? GOT-ARN- XXX-ARN-GOT för 4 x 3748p?
Om någon sitter i samma tankar så får ni gärna posta om ni hittar något bättre.
 

Non-stop

Medlem
Tidigare har det gått att flyga 2x t-o-r GOT-ARN och bara vända vid gaten på GOT. Ser ut att gå med SK157/158 som är vändande plan den 23/1 t.ex. Det är ju en rätt tråkig MR men risken för nya testkrav och/eller inställda flyg måste vara minimal.
 

Maja

Medlem
Jag föll på målsnöret och gjorde felvalet när jag bokade F & F till NYC och valde januari istället för december. Decemberresan blev på poäng och gick vägen, nu i januari som skulle ta mig över till Diamond undan problem har jag fått boka av då jag åkte dit och fick Corona. Vågade inte chansa att jag skulle hinna bli frisk innan torsdag, även om jag rent tekniskt sett är friskförklarad imorgon. Med facit i hand så skulle jag ha gjort tvärt om och bokat F & F-raten i december och säkrat mina poäng och sedan tagit bonusresan nu istället.

Ja, ja, vad är en bal på slottet. :rolleyes::eek:

Håller tummarna nu att min resa till LA på sportlovet blir av för annars är jag riktigt illa ute och riskerar att inte ens klara mitt guld vilket jag måste lösa innan 30/4 på något sätt i så fall. Har dock lite tid på mig om det skulle skita sig fullständigt här framöver.
 
Toppen