Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

samet

Medlem
Svensk, boende i Stockholm

Det är ju fel. Finnair egna verktyg för att kolla kraven informerar tydligt om att undantag gäller för svenskar.
Screenshot_20220114-082230_Chrome.jpg
 
  • Gilla
Reactions: hco

lillemannen

Medlem
Pcr test gäller om du vill vara säker. Jag vet att du kan bli avvisad om du flyger med thai eller Qatar. Har den hårda vägen fått erfara.
 
Är du säker på att personer folkbokförda i Sverige med uppehållstillstånd har nekats ombordstigning i Bangkok?

Vi hade tänkt skippa en extra trip till sjukhuset för att hämta upp intyget men nu blir jag osäker.

Kan du precisera varför du/någon blev nekad? Vilket bolag, rutt, medborgarskap?
Jag fattar inte, ni har tagit testet, men orkar inte riktigt åka till sjukhuset för att hämta upp intyget så istället vill ni höra om andra som blivit nekade för att se om det är värt att åka?
 
  • Gilla
Reactions: hco

lillemannen

Medlem
BKK-ARN med Thai och Qatar saknade PCR test bolaget lät en inte gå ombord utan PCR test helt enkelt. Var många som inte fick åka med.Åkte senare med Finnair men hade bokat PCR test då. Svensk/dansk skriven i och betalar skatt i Sverige

Fick tillbaka pengarna från båda flygen
 

jtq

Medlem
Jodå, vi ska hämta intyget men jag är ändå ntresserad om någon med samma förutsättningar blivit nekad
 

lillemannen

Medlem
Vad har din kollega för nationalitet? Uppehållstillstånd i Sverige?

Jag flög AY i fredags till ARN utan att ens få frågan om intyg.

Finnair verkar lösa det smidigt. Jag har flera som har ombokat till Finnair när ex Thai har blivit nekad av Thai Airways och Qatar . därav jag valde Finnair för returen.
 

jtq

Medlem
BKK-ARN med Thai och Qatar saknade PCR test bolaget lät en inte gå ombord utan PCR test helt enkelt. Var många som inte fick åka med.Åkte senare med Finnair men hade bokat PCR test då. Svensk/dansk skriven i och betalar skatt i Sverige

Jaha, det kanske slutar med att jag (svensk medborgare) inte får åka med istället.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen