Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Davvelavve

Medlem
Räcker det inte med antigen test annars? Sverige har väl inte specificerat vilket typ av test man behöver visa (obs kan va gammal info).
 
  • Gilla
Reactions: jtq

samet

Medlem
Här har man ju hört om de som nekats boarding men reglerna med undantagen tyckar jag är tydliga.

Jag är nyfiken på utfallet, återrapportering önskas från @jtq
 

jtq

Medlem
Här har man ju hört om de som nekats boarding men reglerna med undantagen tyckar jag är tydliga.

Är du säker på att personer folkbokförda i Sverige med uppehållstillstånd har nekats ombordstigning i Bangkok?

Vi hade tänkt skippa en extra trip till sjukhuset för att hämta upp intyget men nu blir jag osäker.
 

Davvelavve

Medlem
Jag blev nekad incheckning i Bangkok eftersom thais personal hävdade att jag skulle ha negativt test för mellanlandning I Zürich (jag är trippelvaccinerad) som inte stämmer.

Mitt tips är att var ute i tid och kanske till och med ta ett antigen ändå. Kostade bara 550 bath för mig med intyg.
 

samet

Medlem
Är du säker på att personer folkbokförda i Sverige med uppehållstillstånd har nekats ombordstigning i Bangkok?

Vi hade tänkt skippa en extra trip till sjukhuset för att hämta upp intyget men nu blir jag osäker.

Har sett grejer på Facebook om folk som påstår att de eller deras partner blivit nekade. Om de varit tydliga med vad de haft för status eller om det varit transit via ett land som kräver pcr, förtäljer inte historierna.

Så säker... nej. Bara hört historier men saknar bakgrundsinformation.
 
Toppen