Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Jag har förtvivlat försökt hitta något sätt att förnya mitt guldkort, men det är inte lätt om man inte vill betala extra för dyrare bokningsklasser. Men, några "sweetspots" har jag hittat:
1. Flyga SAS longhaul eller till medelhavet/Kanarieöarna/Svalbard och Plusgrada till SAS Plus.
2. Avianca-biljetter i bokningsklass S eller W, (100% intjäning). Exempel: LAX-BOG via SJO (3503 miles) enkel resa för ca 1000 SEK.
3. Swiss-biljetter i bokningsklass W eller S (50% intjäning). Exempel: BCN-ZRH-GRU (6502 miles) t o r för ca 4200 SEK.
4. Copa-biljetter i bokningsklass A (50% intjäning). Exempel: MIA-PTY-CNF (2140 miles) enkel resa för ca 1300 SEK.
5. TAP brukar till och från ha businessclass-deals i J-klass som ger 200% intjäning. T ex erbjöd de tidigare MAD-LIS-GRU för ca 10 000 SEK och Skandinavien-MIA också för runt 10 000 SEK.
Alla priserna hittades med Kayak.se och de var de billigaste bland sökresultaten. Fyll gärna på om ni hittar andra billiga sträckor som ger relativt mycket miles, gärna som går att kombinera med en SAS-longhaul med separata biljetter.
 

ekf

Medlem
Jag har förtvivlat försökt hitta något sätt att förnya mitt guldkort, men det är inte lätt om man inte vill betala extra för dyrare bokningsklasser. Men, några "sweetspots" har jag hittat:
1. Flyga SAS longhaul eller till medelhavet/Kanarieöarna/Svalbard och Plusgrada till SAS Plus.
2. Avianca-biljetter i bokningsklass S eller W, (100% intjäning). Exempel: LAX-BOG via SJO (3503 miles) enkel resa för ca 1000 SEK.
3. Swiss-biljetter i bokningsklass W eller S (50% intjäning). Exempel: BCN-ZRH-GRU (6502 miles) t o r för ca 4200 SEK.
4. Copa-biljetter i bokningsklass A (50% intjäning). Exempel: MIA-PTY-CNF (2140 miles) enkel resa för ca 1300 SEK.
5. TAP brukar till och från ha businessclass-deals i J-klass som ger 200% intjäning. T ex erbjöd de tidigare MAD-LIS-GRU för ca 10 000 SEK och Skandinavien-MIA också för runt 10 000 SEK.
Alla priserna hittades med Kayak.se och de var de billigaste bland sökresultaten. Fyll gärna på om ni hittar andra billiga sträckor som ger relativt mycket miles, gärna som går att kombinera med en SAS-longhaul med separata biljetter.
En liten varning för Svalbard, test krävs för alla...

"Everyone who travels to Svalbard must present a negative antigen rapid test before departure to Svalbard. The test must not be older than 24 hours. Negative self-test is not valid as documentation."
Covid test when you travel to Svalbard - updated information | Governor of Svalbard

Edit: Även obligatorisk test-on-arrival sedan strax före jul

"Regjeringen har besluttet at personer som ankommer Svalbard, må teste seg for SARS-CoV-2 innen 24 timer etter ankomst. Testen skal være antigen hurtigtest (selvtest). Kravet gjelder også de som er fullvaksinert eller har gjennomgått Covid-19. Dette gjelder fra 19. desember 2021 kl. 24:00. Det skriver Regjeringen i en pressemelding. Sysselmesteren jobber med et system for utdeling av gratis selvtester ved ankomst Svalbard."
Krav om hurtigtest etter ankomst til Svalbard - Longyearbyen lokalstyre
 
Last edited:

E.K

Medlem
Jag har förtvivlat försökt hitta något sätt att förnya mitt guldkort, men det är inte lätt om man inte vill betala extra för dyrare bokningsklasser. Men, några "sweetspots" har jag hittat:
1. Flyga SAS longhaul eller till medelhavet/Kanarieöarna/Svalbard och Plusgrada till SAS Plus.
2. Avianca-biljetter i bokningsklass S eller W, (100% intjäning). Exempel: LAX-BOG via SJO (3503 miles) enkel resa för ca 1000 SEK.
3. Swiss-biljetter i bokningsklass W eller S (50% intjäning). Exempel: BCN-ZRH-GRU (6502 miles) t o r för ca 4200 SEK.
4. Copa-biljetter i bokningsklass A (50% intjäning). Exempel: MIA-PTY-CNF (2140 miles) enkel resa för ca 1300 SEK.
5. TAP brukar till och från ha businessclass-deals i J-klass som ger 200% intjäning. T ex erbjöd de tidigare MAD-LIS-GRU för ca 10 000 SEK och Skandinavien-MIA också för runt 10 000 SEK.
Alla priserna hittades med Kayak.se och de var de billigaste bland sökresultaten. Fyll gärna på om ni hittar andra billiga sträckor som ger relativt mycket miles, gärna som går att kombinera med en SAS-longhaul med separata biljetter.

Om du dyrt och heligt lovar att inte använda säteskupongen från Köpenhamn till Aten så delar jag med mig något du kan roa dig med under pingsthelgen och nationaldagen. SAS Plus biljetten får du själv leta efter så borde guldet vara i hamn under den helgen.

Skärmbild (103).png
 
Last edited:

palmen

Moderator
Om du dyrt och heligt lovar att inte använda säteskupongen från Köpenhamn till Aten så delar jag med mig något du kan roa dig med under pingsthelgen och nationaldagen. SAS Plus biljetten får du själv leta efter så borde guldet vara i hamn under den helgen.

Visa bifogad bild 125092
Kreativt måste jag säga. För egen del behöver jag dock 9000 miles innan 24/5-2022 för att behålla mitt kort. Lite drygt då helgerna efter passar bra för lite flygande.
 

E.K

Medlem
Jag har samma brytpunkt som du och om inget oförutsett händer i dagarna så har jag mitt guld i hamn nu till trettonhelgen.
Här har man chansen att plocka hem nästa guld redan första veckan på perioden.
Jag plockar mina segment till pingsthelgen så har jag nästan 2 år på mig att strö flyga lite för att få ihop resterande mil.
 
Jag köpte biljetter på dagens (13 januari 2022) blixtrea:
CPH-ATH 400 SEK
ATH-JKH 271 SEK (Vändande plan)
JKH-ATH 102 SEK
<2 dagar i Aten>
ATH-CPH 400 SEK
 
Last edited:

cantona

Medlem
Igår hade blixtrean inte börjat än, den började idag och den gäller bara under februari. Jag brukar hitta datum med Google Flights (välj att bara visa flyg med Aegean och Olympic Airlines) och sedan bokar jag via Kayak.
Får du då även rätt bokningsklass (med tanke på intjäningen) eller handlar det bara om att åka billigt?
 
Toppen