Senaste nytt

Amex värvningskampanj - Ansök senast 14 jan 2022

joa

Medlem
Aningens OT kanske....
Nappade på kampanjen som var i somras (juni tror jag det var).
Fick mina 24k, men vill minnas att det inte var någon spend requirement på den inbjudne som det är den här gången. Minns att jag letade men inte hittade några sådana krav den gången. Kan det verkligen vara så?
Vet att den inbjudne inte fick några poäng och jag misstänker att jag det beror på utebliven spend. Men jag tyckte jag letade så bra utan att komma fram till att det var något spendkrav.
 

palmen

Moderator
Aningens OT kanske....
Nappade på kampanjen som var i somras (juni tror jag det var).
Fick mina 24k, men vill minnas att det inte var någon spend requirement på den inbjudne som det är den här gången. Minns att jag letade men inte hittade några sådana krav den gången. Kan det verkligen vara så?
Vet att den inbjudne inte fick några poäng och jag misstänker att jag det beror på utebliven spend. Men jag tyckte jag letade så bra utan att komma fram till att det var något spendkrav.
Det har mig veterligen alltid varit spend krav för att den som blir värvad ska få poäng. Annars skulle alla skaffa och säga upp direkt utan att betala mer än en månadsavgift.
 

ptotheg

Medlem
Aningens OT kanske....
Nappade på kampanjen som var i somras (juni tror jag det var).
Fick mina 24k, men vill minnas att det inte var någon spend requirement på den inbjudne som det är den här gången. Minns att jag letade men inte hittade några sådana krav den gången. Kan det verkligen vara så?
Vet att den inbjudne inte fick några poäng och jag misstänker att jag det beror på utebliven spend. Men jag tyckte jag letade så bra utan att komma fram till att det var något spendkrav.

Om vi pratar Elite så var det skaffa senast 31/8 och spendera 45.000 innan 30/11 som gällde.
 

Berglund

Medlem
Kan det verkligen vara så?
Nej.
Minns att jag letade men inte hittade några sådana krav den gången.
Du minns fel.
Fick mina 24k, men vill minnas att det inte var någon spend requirement på den inbjudne som det är den här gången.
Jo, det har alltid funnits spend requirements. Amex har också reserverat sig i villkoren för att kunna ta tillbaka värvningspoängen om den värvade som minimum inte spenderade minst 10 000 kr under sitt första år.

Om man bara ”vill minnas” sådant som gynnar en själv kallas det oftast ”fantasier”. ;)
 

Veratio

Medlem
Måste jag behålla mitt Amex under tiden den inbjudna kör sin spend innan den inbjudne får sina poäng?

Bjudit in sambon, jag har Elite och hon blev inbjuden till Premium och vi kommer att köra endast premium nu framöver pga familjesituation (minimalt med resande). Tänker att kan jag spara 400 kr x 2-3 så är det ju helt ok.
 

MrRob

Medlem
Måste jag behålla mitt Amex under tiden den inbjudna kör sin spend innan den inbjudne får sina poäng?

Bjudit in sambon, jag har Elite och hon blev inbjuden till Premium och vi kommer att köra endast premium nu framöver pga familjesituation (minimalt med resande). Tänker att kan jag spara 400 kr x 2-3 så är det ju helt ok.

När hennes kredit väl är godkänd och du fått dina värvningspoäng på EB-kontot kan du säga upp ditt kort utan att påverka hennes framtida 20.000 EB-poäng som ny kortmedlem.
 
Toppen