Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Davvelavve

Medlem
Du kommer få lägre på totalen, men betalar ff såklart vissa skatter genom att åka via UK.

jag själv har bokat ANA i F, fanns inga vettiga shorthaul till London pga sas inte släppt sina säten. Priset då med start LHR var 3240:- per skalle. Efter tillägg av CPH-LHR ändrades det till ca 1800:- per skalle.
Det var det jag tänkte, visades ca 3200kr men misstänker att det blir lite lägre när jag lagt till anslutningsflyg. Tack.
 

Mr Basic

Medlem
Det var det jag tänkte, visades ca 3200kr men misstänker att det blir lite lägre när jag lagt till anslutningsflyg. Tack.
Datapunkt för ett år sedan (business ToR).
LHR-BOG-SJO 3470kr
ARN-LHR-BOG-SJO 1600kr

Edit. Får lägga in en brasklapp då *A-avgiften är inräknad på den första kostnaden men inte den andra. Så 3020/1600 är kanske en mer rättvis jämförelse.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Datapunkt för ett år sedan (business ToR).
LHR-BOG-SJO 3470kr
ARN-LHR-BOG-SJO 1600kr

Edit. Får lägga in en brasklapp då *A-avgiften är inräknad på den första kostnaden men inte den andra. Så 3020/1600 är kanske en mer rättvis jämförelse.

Om resan startar i UK eller har transfer mer än 24 timmar så måste man betala brittisk flygskatt om 82/180 GBP för economy/business på longhaul. Plus alla flygplatsavgifter.

Vid transfer under 24 timmar betalar man bara flygplatsavgifterna.
 

Peke

Medlem
Sitter och försöker boka bonusbiljetter över jul och nyår nästa år till Maldiverna (MLE) för familjen (mig, fru + en 1-åring). Har lyckats boka vägen dit via Wien (VIE), dock sista sträckan från VIE till MLE i ekonomi. Biljetter hem verkar inte släppts än dock, även om sajten Awardfares skriver att tex Austrian släpper bonusbiljetter 361 dagar i förväg (innebär 2023-01-04 idag). Har ni några insikter kring när det kan tänkas komma? Vi vill flyga hem början 2023 - men är det så att biljetter släpps månadsvis för vissa bolag som gör att senare i januari släpps biljetter för hela januari 2023?

Ingen som har någon uppfattning om när flyg från MLE kan släppas? Behöver bara vara delsträckorna så får vi pussla ihop delarna själva men just flyget från MLE är hyfsat kritiskt för att boka övriga ;)
 

Davvelavve

Medlem
Ingen som har någon uppfattning om när flyg från MLE kan släppas? Behöver bara vara delsträckorna så får vi pussla ihop delarna själva men just flyget från MLE är hyfsat kritiskt för att boka övriga ;)
Kolla IST-MLE med Turkish. Tror Turkish släpper långt innan avresa.
 

Robin.

Ny medlem
Jag försökte hitta ett poängflyg mellan Stockholm-Singapore med SAS, men det verkar inte finnas några resor under hela 2022 på SAS hemsida, brukar det vara så?
 
Toppen