Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Jag förstår dock inte detta.

• After 00.00 hrs (22 December 2021) all travelers entering Thailand must register under the Alternative Quarantine (AQ) scheme (except those entering Phuket may register through Phuket Sandbox or Alternative Quarantine).

Jag har min kod/pass och det verkar som att den gäller för min inresa i dagsläget den 30/1
Men måste jag byta till ett AQ hotell med tillhörande karantän :confused:

För test & go behövdes ju bara sha++ och karantän ca 24h innan svaret kom.
 

Attachments

  • Screenshot_20211221-184957.jpg
    Screenshot_20211221-184957.jpg
    48,1 KB · Visningar: 112

jtq

Medlem
Jag tolkar det som att inget händer om man redan har q r-kod för test & go förutom att man måste göra ett andra pcr-test efter en tid (läste en vecka någonstans).

For applicants who have already been approved under the Test & Go or Sandbox programme, the QR Code remains valid for travel into Thailand.

Effective immediately, all travelers entering Thailand through Test & Go or Sandbox scheme must undergo a second RT-PCR lab test at a government designated venue (cost to be borne by the Thai Government).
 
Jag tolkar det som att inget händer om man redan har qr-kod för test & go förutom att man måste göra ett andra pcr-test efter en tid (läste en vecka någonstans).

For applicants who have already been approved under the Test & Go or Sandbox programme, the QR Code remains valid for travel into Thailand.

Effective immediately, all travelers entering Thailand through Test & Go or Sandbox scheme must undergo a second RT-PCR lab test at a government designated venue (cost to be borne by the Thai Government).
Ja jag tolkar det som det också. Men blir ändå osäker på just den sista formuleringen.
Jaja. Jag ska ju åka i slutet av januari. Så får vänta och se vad som händer.
 

ante_77

Medlem
När reser du? Tolkar du också att man kan resa in oavsett datum bara man fått sitt "Thai pass" godkänt!?
Förstår inte att det inte släpper officiellt information någonstans ...

Jag kom nyss hem, men det verkar vara svårt för folk rent allmänt att följa instruktioner och jag har svårt för att inte hjälpa när det egentligen är skitlätt.
 

matado

Medlem
Guide for travelling to Thailand during Covid-19 situation. – Royal Thai Embassy Stockholm

"Travellers who have been infected with COVID-19 within 3 months before entering Thailand can use an EU Certificate of Recovery or a doctor´s certificate confirming that you are fully recovered or asymptomatic to enter Thailand even if the PCR test result is positive."

Någon som vet någon Doktor i Sverige som kan ställa ut ett sådant "Doctors Certificate"? (EU Certificate of Recovery går tyvärr inte i detta fall)
 

Ubbe

Medlem
Bokade om min resa från Bangkok till Phuket med just anledning till detta. Flyger ARN-FRA-HKT i februari så den flygningen bör fortfarande kvalificera till Phuket Sandbox. Nu är nästa fråga hotellet. Måste det bokas via ASQ portalen eller räcker det med att man bokar direkt genom hotellets kanaler för att bokningen ska räknas som godkänd? Priset på hotellet i fråga är betydligt lägre om det bokas direkt via hotellets sida.
Vi bokade via Accor för att sedan kontakta hotellet via mail med bokningsreferens för test and go. Nemas problemas men fick betala i förskott både rum och tester.
 
Toppen