Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
1. Kan man byta voucher på en bokning? Har en bokning idag med en voucher som går ut nästa är men pga lite olika skäl så vill jag spara den och använd en som går ut iår.
2. Vad är dagsinfo ang om ett land stänger /avrådan och vouchern har gått ut, är det en månad man får förlängt då? Har en tur till cape town snart…
 

bvs

Medlem
1. Kan man byta voucher på en bokning? Har en bokning idag med en voucher som går ut nästa är men pga lite olika skäl så vill jag spara den och använd en som går ut iår.

Ja det går. Jag ringde in i fredags och bytte två vouchers som går ut 2022 till två som går ut 2021 på en existerande bokning
 
Funderar på att avboka min first till Tokyo i slutet December för den kommer väl ändå inte bli av då de inte öppnat för turism. Frågan är om jag lika gärna kan avboka nu eller bör vänta och se om de ställer in resan eller delar av den så jag kan få vouchern förlängd (har en nu utgången voucher som jag bokade resan med). Skatter får man tillbaka oavsett va?
 

Johan Gott

Medlem
Funderar på att avboka min first till Tokyo i slutet December för den kommer väl ändå inte bli av då de inte öppnat för turism. Frågan är om jag lika gärna kan avboka nu eller bör vänta och se om de ställer in resan eller delar av den så jag kan få vouchern förlängd (har en nu utgången voucher som jag bokade resan med). Skatter får man tillbaka oavsett va?

Ja, skatterna får du tillbaka oavsett. Det du inte får tillbaka om du avbokar på eget initiativ är Star Alliance-avgiften på 450 kr.
 

Homer

Medlem
Funderar på att avboka min first till Tokyo i slutet December för den kommer väl ändå inte bli av då de inte öppnat för turism. Frågan är om jag lika gärna kan avboka nu eller bör vänta och se om de ställer in resan eller delar av den så jag kan få vouchern förlängd (har en nu utgången voucher som jag bokade resan med). Skatter får man tillbaka oavsett va?


Ja, skatterna får du tillbaka oavsett. Det du inte får tillbaka om du avbokar på eget initiativ är Star Alliance-avgiften på 450 kr.

Beror på vad definitionen av inreserestriktioner är...


Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa på grund av att inreserestriktioner till destinationen?
Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen avbokades. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Gäller för bonusresor t.o.m. den 31 mars 2022.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | Sida 86 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Bankiren

Medlem
Vad händer med min Amex 2-4-1 värdecheck om jag bokar om en bonusresa som inte har ställts in?
Du kan använda en icke utgången Amex-värdecheck när du gör en ny bokning. Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om den utan avgift om du reser till/från:

  • USA med avresa 30 november 2021 eller tidigare
  • Asien med avresa 31 mars 2022 eller tidigare
Vi erbjuder ombokning även till länder som har inreserestriktioner världen över. För inrikesresor, resor till/från Skandinavien/Europa samt inom Europa gäller normala ombokningsregler för din bonusresa så länge inreserestriktionerna inte ändras.

Är det fortfarande november som gäller för USA? Det står fortfarande så på hemsidan, så jag undrar mer om någon av er har ringt in? Vi har en resa till USA i mitten av december som vi vill avboka/omboka.
 

djmanosv

Medlem
Behöver hjälp med Ethiopean airlines, vet ni hur kan man boka mer än 2 BIZ award (familj 4 pers)? jag har altid lyckats hitta 2 exrta BIZ några timmar innan avresa, men undrar hur man boka mer än två för retur flyg, specielt när bokning är låst ?
 

Bamse35

Medlem
Stämmer det att man kan ringa SAS vanliga kundtjänst under helgen, göra en bokning inom Star Alliance för fullt poängbelopp och sedan på Måndagen ringa SAS kundtjänst som sysslar med AMEX 2-4-1 och applicera sin voucher retroaktivt?

I.s.f, går det även om man enbart är EB Silver och om resan påbörjades på Söndagen, alltså innan man ens har hunnit applicera sin voucher?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen