Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

Någon om har ett bra förslag på hur man använder ca 140 000 poäng?
Jag kanske har missförstått frågan, men jag skulle tipsa om en tur-och-returresa i premiumkabin till något resmål du vill besöka som poängen räcker till. Här kan du se deras spending chart:

SpendingChart.jpg


Eller vill du veta vilka zoner som är sweetspots? Då kan jag tipsa om den här artikeln: 20 Best Ways to Redeem Aegean Airlines Miles+Bonus Miles [2021]

Man kan boka bonusresor online på Aegean's hemsida (Login | Aegean Airlines i inloggat läge) så det är inte som hos SAS Eurobonus att man måste hålla på med kundtjänstroulette för att hitta tillgänglighet och kunna boka en bonusresa.
 

cantona

Medlem
Jag kanske har missförstått frågan, men jag skulle tipsa om en tur-och-returresa i premiumkabin till något resmål du vill besöka som poängen räcker till. Här kan du se deras spending chart:

Visa bifogad bild 123714

Eller vill du veta vilka zoner som är sweetspots? Då kan jag tipsa om den här artikeln: 20 Best Ways to Redeem Aegean Airlines Miles+Bonus Miles [2021]

Man kan boka bonusresor online på Aegean's hemsida (Login | Aegean Airlines i inloggat läge) så det är inte som hos SAS Eurobonus att man måste hålla på med kundtjänstroulette för att hitta tillgänglighet och kunna boka en bonusresa.

Tänkte om det fanns något bra sätt förutom att åka CPH-ATH alternativt ARN-ATH i business.

Står att "Miles are valid for a whopping 60 months". Det är väl fel?
 
Tänkte om det fanns något bra sätt förutom att åka CPH-ATH alternativt ARN-ATH i business.
Nej, jag skulle inte använda dem inom Europa, om det inte föreligger exceptionella skäl (t ex man måste åka på ett specifikt datum och en revenue-biljett kostar en förmögenhet). Själv använder jag mina miles antingen till interkontinentala resor i businessclass eller till shorthaul-resor som är dyra. Till skillnad från SAS Eurobonus så tillkommer inte Star Alliance-avgiften om 450 SEK.
Står att "Miles are valid for a whopping 60 months". Det är väl fel?
Ja, jag litar hellre på vad som står i deras terms and conditions Miles+Bonus Terms and Conditions | Aegean Airlines (expandera "CHAPTER 3: MILES/CATEGORIES"):
"Award Miles do not expire."
 

NyfikenGrau

Medlem
Tänkte om det fanns något bra sätt förutom att åka CPH-ATH alternativt ARN-ATH i business

Nä du måste ju inte åka med just Aegean.

Tycker ännu idag att vi valde en rätt bra "sweet spot" med FRA-BKK-SYD i business för 150 000 poäng (enkel resa 2 pers = samma poäng som 1 pers tor). Sydamerika tor för 110 000 poäng i business tycker jag också är riktigt bra.

Det bökiga med Aegean är att positionering krävs om man vill åka riktigt långt (Oceanien) då man bara får göra ett byte per väg, exempelvis flyga ner till Frankfurt, London, Zürich etc. och sedan ta poängresan därifrån. Fast andra kontinenter funkar ju även från Skandinavien utan positionering.
 
Det bökiga med Aegean är att positionering krävs om man vill åka riktigt långt (Oceanien) då man bara får göra ett byte per väg, exempelvis flyga ner till Frankfurt, London, Zürich etc. och sedan ta poängresan därifrån. Fast andra kontinenter funkar ju även från Skandinavien utan positionering.
Stämmer det verkligen? Det är ofta jag har fått upp sökresultat med 2 byten. Det blir förvisso dyrare, men så vitt jag har förstått det så är de resorna fullt bokningsbara.
 

NyfikenGrau

Medlem
Stämmer det verkligen? Det är ofta jag har fått upp sökresultat med 2 byten. Det blir förvisso dyrare, men så vitt jag har förstått det så är de resorna fullt bokningsbara.

Hm...reglerna var så när vi bokade iaf, fast, jag känner igen det du skriver också - men ok då är det alltså så att bara ett byte är tillåtet för att få poängpriset i tabellen ovan?

Märker att jag inte haft med Aegean att göra på ett tag - vad tusan är detta, "sex flygpartners"? Förr kom man ju till en sida med samtliga bolag i Star Alliance listade...

Partners | Miles+Bonus
 
men ok då är det alltså så att bara ett byte är tillåtet för att få poängpriset i tabellen ovan?
Ja, precis.
Märker att jag inte haft med Aegean att göra på ett tag - vad tusan är detta, "sex flygpartners"? Förr kom man ju till en sida med samtliga bolag i Star Alliance listade...

Partners | Miles+Bonus
Ja, det ser konstigt ut. Jag gjorde en snabbsökning och alla möjliga Star Alliance-bolag dök upp precis som vanligt och jag kunde klicka vidare för att boka (jag slutförde dock aldrig bokningen).
 

NyfikenGrau

Medlem
Var visst bara ett tillfälligt fel på Aegean M&B sidan, nu visas 27 flygpartners, dvs hela Star Alliance.

En annan sak jag minns från när jag bokade bonusresor som kan vara bra att tänka på - tillgängligheten var bättre när man ringde in jämfört med vad man såg i deras online-sökning.
 

cantona

Medlem
Stämmer det verkligen? Det är ofta jag har fått upp sökresultat med 2 byten. Det blir förvisso dyrare, men så vitt jag har förstått det så är de resorna fullt bokningsbara.
Jag får bara fram direktlinjer vare sig det handla om HKG, LCA eller VCE. Testade både från FRA, CPH och ARN flera olika datum. Är det alltid så här eller just nu i dessa tider eller handlar det bara om att testa vidare?

... ok, man kan bara söka ca 5 månader framåt.
 
Last edited:

cantona

Medlem
Någon som vet varför man inte kan hitta CPH-LCA men CPH-ATH och ATH-LCA går bra?
 

Attachments

  • ATH LCA.PNG
    ATH LCA.PNG
    185,2 KB · Visningar: 56
Toppen