Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

FFlash

Medlem
Eller så har de koll på vem som bokat ”för mycket” och ”för kreativt” och spelar motspel?
Jag borde kanske testa teorin, föe jag har aldrig tidigare bokat annat än ”vanliga sas”-biljetter
 
Detta har hänt mig 3 gånger, 2 gånger bara i dagarna. Misstänker att SAS väljer själv vilka dom vill släppa First till?

Jag: Kan du hitta några biljetter i First till Mex idag eller i morgon.
SAS: Japp, 3 st i morgon med LH..
Jag: Kanon, då bokar jag alla dom tre.
SAS: Hmm jag måste kolla upp detta, kan du vänta lite.
Jag: Eftersom detta inte är första gången så misstänker jag direkt att detta inte kommer gå...
SAS (Efter någon minut): Det finns tyvärr inte 3 biljetter kvar, det finns bara 1 nu...
Jag: .........
Jag: Då tar jag och bokar 1 bara (orkar inte fråga vart dom andra tog vägen då jag vet att jag inte kommer få ett ärligt svar...)
SAS: Du får inte boka den biljetten för att du har slagit ihop två bokningar och då måste du boka minst 3 st... och det finns inte.
Jag: Du kan separera bokningen då jag har använt två voucher.
SAS: Tyvärr så går det inte.
Jag: Jag har gjort detta ett flertal gånger jag vet att det går.
SAS: Ok, jag kan fixa detta
SAS (30 sec senare): First biljetten är tyvärr borta.. Jag ska starta om systemet... (10 sec senare) Det finns tyvärr inga first kvar.
Jag: Tackar och lägger på...

30 min senare så kommer jag fram till en annan person och då säger personen att biljetterna är "blockade". Jag frågar vad som menas med "blockade" och då säger han att dom inte finns plötsligt...


Detta har hänt mig två gånger senaste dagarna och en gång för någon vecka sedan..


Testade ringa nu då United & Awardfares visar tillgänglighet på 3st i First imorgon FRA - MEX.
Agenten kunde inte se dem.
 
Toppen