Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

ZZZebra

Medlem
Jag fick följande meddelande gällande en award-bokning:

Important Message from SAS concerning your travel with reservation number: ABC123
Your pre ordered special service request on our partner airlines flight is unfortunately canceled because we do not have the possibility of receiving payment for this.
Your special service request can ONLY be made directly with our partner airline.
Regards
SAS Customer Service


Är det någon som vet vad det betyder? Bokningen ser okej ut när jag tittar på den i "Mina bokningar" hos SAS. Kan det vara en sätesbokning som nekats? Resan sker i Business så tycker jag borde kunna seata oss.
 

palmen

Moderator
Jag fick följande meddelande gällande en award-bokning:

Important Message from SAS concerning your travel with reservation number: ABC123
Your pre ordered special service request on our partner airlines flight is unfortunately canceled because we do not have the possibility of receiving payment for this.
Your special service request can ONLY be made directly with our partner airline.
Regards
SAS Customer Service


Är det någon som vet vad det betyder? Bokningen ser okej ut när jag tittar på den i "Mina bokningar" hos SAS. Kan det vara en sätesbokning som nekats? Resan sker i Business så tycker jag borde kunna seata oss.
Det är inte alltid man har rätt att seata i Business, vissa bolag tillåter bara det för resenärer med status, eller dyr bokningsklass på biljetten.
Lite svårt för oss att svara på exakt vilken service mailet gäller, bäst om du ringer sas och frågar.
 
Jag fick följande meddelande gällande en award-bokning:

Important Message from SAS concerning your travel with reservation number: ABC123
Your pre ordered special service request on our partner airlines flight is unfortunately canceled because we do not have the possibility of receiving payment for this.
Your special service request can ONLY be made directly with our partner airline.
Regards
SAS Customer Service


Är det någon som vet vad det betyder? Bokningen ser okej ut när jag tittar på den i "Mina bokningar" hos SAS. Kan det vara en sätesbokning som nekats? Resan sker i Business så tycker jag borde kunna seata oss.

Jag har fått likadant på en Turkish flight tidigare. Men när jag kontaktade SAs så var det inget problem och han sa att jag skulle ignorera mejlet.
 

Mr Basic

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Avianca, Copa, Turkish, LOT
Kabinklass: Business, dock Ekonomin sista benet från Warszawa
Avreseort: Barcelona (BCN)
Destination: Cancun (CUN)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 130k tot för 2pax med 1st 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1407:-
Antal resenärer: 2st
När (avresans tidpunkt): November 2021 (imorgon)
Bokad: November 2021



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Fantastisk agent som sökte leg för leg och tillslut lyckades pussla ihop följande resa.
Är det ok att transitera via WAW efter att man varit i Mexico/mellanlandat i Panama? :rolleyes:

Edit. Med tanke på covid alltså.
 

Renato

Medlem
Var åker alla ni barnfamiljer? Jag ser väldigt mycket spännande awards som bokas nu post-covid med de flesta känns inte praktiska om man måste ta medtvå kottar.

Likadant för oss!

Skulle ursprungligen åkt första SAS Business nu för någon vecka, dock ombokat redan i somras till Maj nästa år. Hoppas det mesta är tillbaka till de normala då. Enda skillnaden från första resan är att nu ska våran 2 åring åka med. Oklart om det är ett bra beslut eller inte ;)

Jag och frugan som är gravid är i Seychellerna just nu med vårsn 20 månader son. Fu ksr hur bra som helst. Får ännu bättre service känns det som för baby är med. :) så det funkar men självklart så blir det lite begränsningar. Se det inte som ett hinder utan försök ba att göra det bästa av situationen och jag försöker hamna i acceptans bara. Vi bor ändå på ett hotell. Så städning, mat osv löser dom så det är bara njuta. Tips är att låt byt av varandra så föräldrarna får 1-2 timma per dag, egen tid. Bästa vi har gjort. :)
 
Är det ok att transitera via WAW efter att man varit i Mexico/mellanlandat i Panama? :rolleyes:

Edit. Med tanke på covid alltså.

Det verkar ok?

"OBS! Personer som kommer till Polen med flyg, inte vistas i landet längre än 24 timmar och kan uppvisa en returbiljett för en avresa inom 24 timmar från ankomsten undantas från karantänen och behöver inte uppvisa ett negativt testresultat."
 

Roseleaf

Medlem
Jag och frugan som är gravid är i Seychellerna just nu med vårsn 20 månader son. Fu ksr hur bra som helst. Får ännu bättre service känns det som för baby är med. :) så det funkar men självklart så blir det lite begränsningar. Se det inte som ett hinder utan försök ba att göra det bästa av situationen och jag försöker hamna i acceptans bara. Vi bor ändå på ett hotell. Så städning, mat osv löser dom så det är bara njuta. Tips är att låt byt av varandra så föräldrarna får 1-2 timma per dag, egen tid. Bästa vi har gjort. :)

Låter bra det, att ha med mini på resmålet känns bara roligt. Att han får se nya saker och uppleva annat. Dock flygningen med en ganska så springgalen pojk. Men kanske hinner lugna sig
 

Renato

Medlem
Låter bra det, att ha med mini på resmålet känns bara roligt. Att han får se nya saker och uppleva annat. Dock flygningen med en ganska så springgalen pojk. Men kanske hinner lugna sig

Ja verkligen. Deras glädje är ju priceless. Sen att hans första resa är till Seychellerna I Business är ju att sätta ribban lite för högt kanske hehe. Sen på flyget så vart han kompisar med alla. Riktig charmör. Sen hade vi turen att det var typ 50% ledigt så flygvärdinnan gjorde en stor säng åt grabben så han fick sova på golvet med massa kuddar runt och täcken. Och jag oxh frun fick 2 platser för oss. Så vi fick 4 platser. Tyckte dom var guld att dom löste det. Så det går men jag hade aldrig åkt ekonomi med en gravid fru och en bebis.
 
Toppen