Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Johnjohn

Medlem
Ja, kanske han blir det.
Då får vi vänta på en rapport i tråden.
Kommer med en rapport i loungen den 11:e. Sen efter jag landar den 12:e vad/hur dem kollar.
Nu flyger jag Phuket men borde ju vara samma som Bkk men man vet aldrig.... Thailand vi snackar om
Har även printat ut alla papper. Thailand pass var ju så man skullr slippa det... Men dem älskar papper i Thailand så råder er att göra det. Så var det iaf när jag hade COE.
Kan lägga ut vilka papper jag tagit med mig också i dagarna när jag får tid ifall det hjälper någon.
 
Last edited:
Jag har en resa planerad till Pattaya i Februari.
Kontaktade Royal Vacation som @Johnjohn rekomenderade.
Jag har redan ett hotell bokat som har blivit SHA+ då behövde inte hotell.
Fick detta som svar:

Thank you for your email and Please find the Below Package Details:

Package includes:



    • 1 PCR Test upon arrival
    • Required insurance with 30 days coverage
    • One way Private airport Transfer upon arrival
    • Thailand Pass Service (We do it for you)
Total Package Price: 9,700 THB (Ca 2500 SEK)

Remark: We need at least 7 days before departure to process it for you

To proceed with the Booking, kindly Send us:
1) Passport copy
2) Flight itinerary
3) Vaccine Proof

After receiving the required documents we will get back to you with the payment details to confirm the booking and start processing all the required confirmations for you.

Så återstår att se om det blir dom, jag väntar lite då det är ett par månader kvar
 

Lasse Kongo

Medlem
För COE så har svenska Amex Elite / Platinum försäkring funkat. Kom till Hilton Phuket nu, inga problem på vägen.

Bokade det hotellet igår, haha. Ska dit om en månad. Har du bott där innan? Nåt att ha?

Jag har för avsikt att använda Amex Elite. Är man fler på resan så täcker den alla och man kan få Amex att skriva in namnen på medresenärerna.
Om det sedan är 220.000 USD/person eller för hela sällskapet framgår inte, men det håller för 4 personer åtminstone när kravet är 50.000 USD.
Det är ju en bra kickback även om man säkert kan få försäkring via den hemförsäkring man redan har.

Är det bara och ringa in till Amex så skickar dom papprena? Vet du om dom vill se att resan och hotellen är betalda med kortet på nåt sätt?
 

Johnjohn

Medlem
Jag har en resa planerad till Pattaya i Februari.
Kontaktade Royal Vacation som @Johnjohn rekomenderade.
Jag har redan ett hotell bokat som har blivit SHA+ då behövde inte hotell.
Fick detta som svar:

Thank you for your email and Please find the Below Package Details:

Package includes:



    • 1 PCR Test upon arrival
    • Required insurance with 30 days coverage
    • One way Private airport Transfer upon arrival
    • Thailand Pass Service (We do it for you)
Total Package Price: 9,700 THB (Ca 2500 SEK)

Remark: We need at least 7 days before departure to process it for you

To proceed with the Booking, kindly Send us:
1) Passport copy
2) Flight itinerary
3) Vaccine Proof

After receiving the required documents we will get back to you with the payment details to confirm the booking and start processing all the required confirmations for you.

Så återstår att se om det blir dom, jag väntar lite då det är ett par månader kvar
Det låter lite dyrt beroende på vad du betalar i försäkring och vad taxiresan kostar i normala fall. Med 4 stjärnigt hotell betalar jag 10400. Då kostar taxin 900 baht normalt.
 

Johnjohn

Medlem
En månad var fel åker på lucia. Ska till Rayong först och köpa hus (kanske). Eller jag ska betala tanten ska äga!!
Blir Patong över nyår. Har du bott där innan?
Jag bor i rawai i phuket. Droppa Patong. Finns 100 andra ställen som är bättre, billigare, vackrare och renare. Patong är det sista stället jag skulle välja..fattar inte varför folk ska dit. Ja om man inte vill till bangla road då...
 
Toppen