Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

stare

Medlem
Med en redan bokad atlantflygning 2-4-1, så lyckades jag mha Sveg uppgradera från SAS ekonomi till business på ena benet (nu business båda benen) och fick tbx 50000 poäng. Tog 43minuter totalt. En bättre Tisdag i bokningsdjungeln.
 

LPC123

Medlem
Med en redan bokad atlantflygning 2-4-1, så lyckades jag mha Sveg uppgradera från SAS ekonomi till business på ena benet (nu business båda benen) och fick tbx 50000 poäng. Tog 43minuter totalt. En bättre Tisdag i bokningsdjungeln.

Din använda voucher var fortfarande aktiv då och hade inte gått ut? Försökte samma igår men lyckades inte med utgången voucher.
 

stare

Medlem
Bokade om ett ben på en 2-4-1 resa. Det "nya" benet ska jag ju betala några kronor skatt för, och det är ju riktigt. Den skatten dras separat sa supporten. Drar SAS den skatten på samma kort som jag betalat tidigare skatten på? Har inte fått något mail eller så, kan bara se i bokningen att en betalning väntar...vart hittar jag den betalningen isåfall, nån som vet?
 

Canadien

Medlem
Någon som känner igen detta mail från SAS? Jag avbokade en Amex-bokning häromdagen och min gissning är att de försökt återbetala skatterna till ett kort som jag inte längre har. Eller är det något annat som kan vara problemet när man får dylikt mail? Det var för övrigt ingen online-cancellation. Travel agent i detta fall är ju SAS AMEX-avdelning, kanske ska börja med att ringa dem?

Dear Sir/Madam,
We are writing to you regarding an online cancellation form that was sent to us.
Your ticket was purchased from a Travel Agent.
We ask you to kindly contact your (online) travel agent regarding any changes to/cancellation of your reservation.
If you are unable to reach your Travel Agent to request your refund, please refer to this form on our website:
Agent Refund | SAS
Sincerely,
SAS Customer Service
 

Bankiren

Medlem
Jag snackade med en trevlig kille i dag gällande en 2-4-1-bokning.

Om man reser till USA, så kan man omboka under förutsättning att avresan sker senast i november månad. Resor med start i december leder alltså till att utgångna voucher/poäng försvinner.

Kanske redan avhandlats här i tråden, men tål säkert att upprepas. :)
 

Mr Basic

Medlem
Jag snackade med en trevlig kille i dag gällande en 2-4-1-bokning.

Om man reser till USA, så kan man omboka under förutsättning att avresan sker senast i november månad. Resor med start i december leder alltså till att utgångna voucher/poäng försvinner.

Kanske redan avhandlats här i tråden, men tål säkert att upprepas. :)
Utresa 1/12 med A340 till Boston……väntar (beredd) på avbokning :cool:
 

aruba1

Medlem
Någon som känner igen detta mail från SAS? Jag avbokade en Amex-bokning häromdagen och min gissning är att de försökt återbetala skatterna till ett kort som jag inte längre har. Eller är det något annat som kan vara problemet när man får dylikt mail? Det var för övrigt ingen online-cancellation. Travel agent i detta fall är ju SAS AMEX-avdelning, kanske ska börja med att ringa dem?

Dear Sir/Madam,
We are writing to you regarding an online cancellation form that was sent to us.
Your ticket was purchased from a Travel Agent.
We ask you to kindly contact your (online) travel agent regarding any changes to/cancellation of your reservation.
If you are unable to reach your Travel Agent to request your refund, please refer to this form on our website:
Agent Refund | SAS
Sincerely,
SAS Customer Service
Vi hade liknade scenario där återbetalningen för en awardbokning gjordes mot ett avslutat kort. Vi kunde inte hitta uppgiften via varken Amex hemsida eller i appen. Däremot kunde Amex kundtjänst se återbetalningen. Ring och hör med Amex kundtjänst.
 

stare

Medlem
Gjorde en ändring på ett ben i en 2-4-1 resa. Men hur görs den betalningen, ska jag kontakta Sveg supporten igen, eller dras den lilla diffen i skatt på min kortbetalning? Hittar liksom inget ställe att betala på...

"Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Slutför betalningen eller kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."
 

Mr Basic

Medlem
Gjorde en ändring på ett ben i en 2-4-1 resa. Men hur görs den betalningen, ska jag kontakta Sveg supporten igen, eller dras den lilla diffen i skatt på min kortbetalning? Hittar liksom inget ställe att betala på...

"Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Slutför betalningen eller kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."
Ring SAS.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen