Senaste nytt

Hur är det att flyga med Norwegian?

ARNflyer

Medlem
Norwegian expanderar kraftigt just nu i Skandinavien och öppnar en hel del nya linjer från Arlanda.

Har dock aldrig flygit med bolaget. Hur är dom? Är dom pålitliga? Får man något ombord gratis?
 

Concorde

Founding Member
Allt kostar ombord. Dom nya 737-800 är fräscha med läderstolar, bra ljussättning och gott om plats i hatthyllorna. Jag är 189 cm och får precis plats med knäna. Har testat Norwegian 5 gånger kanske och dom var pålitliga vad gäller tid och kändes säkra. Dock endast flygit mellan Stockholm, Oslo och Malmö med Norwegian. En vän flög dom till Dubai i Februari och sa att det var helt ok. Man får vad man betalar för.
 

JacobGBG

Medlem
Det är ju ett lågprisflyg så förvänta dig inte generell *A komfort. Med det sagt skulle jag däremot påstå att de håller snäppet högre nivå än andra lågprisflyg som Malmö Aviation och speciellt RyanAir.
 
För resor punkt-till-punkt inom Europa kan bolag som Norwegian vara ett alternativ. Men om du ska ansluta till longhaul så skapar det massor med problem - då är det bättre att checka in hela vägen med flygbolag inom samma allians.
 
Ett fåtal av de nya 737-800 i deras flotta erbjuder nu internet ombord, och vad jag förstått så är det gratis under en introduktionsperiod. Om man har turen att hamna på ett av dessa så är det ett klart plus jämfört med SAS (där ju också allt kostar ombord), men om man inte har sådan tur så känns det närmare RyanAir än SAS.
 

ARNflyer

Medlem
Ett fåtal av de nya 737-800 i deras flotta erbjuder nu internet ombord, och vad jag förstått så är det gratis under en introduktionsperiod.
Det är ju lite spännande! Vet man i förväg vilka flygplan (och på vilka linjer) som internet finns ombord?

Att kunna arbeta och komma åt internet och e-mails ombord är ju en stor fördel.
 

Gnopps

Medlem
De är definitivt ett lågkostnadsbolag med de nackdelar det medför, men precis som SocialAdept skrev ligger de lite över andra lågkostnadsbolag. De är definitivt ett alternativ till rätt pris och ofta är deras priser just lägre än andras på samma rutt.

Ett tips är att boka Norwegian-biljetten via en resebyrå för då ingår fri sätesplacering och bagage!
 

MarcusC

Medlem
Det är ju lite spännande! Vet man i förväg vilka flygplan (och på vilka linjer) som internet finns ombord?

Att kunna arbeta och komma åt internet och e-mails ombord är ju en stor fördel.

Tror tyvärr inte det går förutsäga, men en kollega flög ARN-GOT häromdan, splitter ny 737 à med internet och nya boeing sky interiör.
 

Nystrom

Medlem
Som statsanställd så har man, beroende på både pris och passande restid, växlat mellan både Norwegian och SAS. Jag kan bara säga att man får vad man betalar för med Norwegian. När det "skiter sig" ordentligt så har det hänt att man har fått fixa allting själv (logi, transporter mm). SAS anstränger sig för att lösa problemen i alla fall.....

När det gäller WiFi ombord så är jag skeptisk! Vilka gymnastiska övningar och plock i lådan vi får uppleva när datorer skall in och ut ur handbagage. Fattar inte varför folk inte kan koppla av och ägna sig åt en stunds kontemplation! Det behöver inte konkurreras om vem som springer bäst i ekorrhjulet...
 

qandnor

Ny medlem
Flög förra veckan Norwegian mellan ARN och AGP med nya 737 - 800. Upplevelsen var "charteraktig" (mycket drickande även om flyget lyfte 05:50), litet benutrymme (är själv 188 cm), fräscht plan, mycket bra wifi, snabbt och stabilt. Nästan värt att boka Norwegian för att få flera timmars ostört arbetande!

Det bästa är förstås att slippa mellanlanda!! Flög Air Berlin hem kvällen efter och att rusa utomhus mellan terminaler i Berlin är inte kul.
 
Toppen