Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Migato

Medlem
Jag har räknat på det med förutsättningen 2 vuxna, 2 barn [varav en tonåring]
Hilton Honors Gold, gratis frukost bortsett från USA där det är dining credit. Jag räknar på att en frukost på hotell ligger runt 150 - 250 kr per person.
Hilton Honors Gold ingår även till extra kortet, bokas två rum så blir det frukost inkluderat till hela familjen.
Priority Pass, två medlemskap, ett till huvud och ett till extrakortet, detta gör att hela familjen kan nyttja lounge förmån vid resor. Jag räknar på att värdet av detta är 200-300 kr per person och besök [flyger man som mig från GOT är det alltid minst ett, oftast två, stopp på vägen till destinationen
Centurion Lounge, på de flygplatser där loungen finns.

Utöver de förmåner du nämnt så blir det några biobesök och andra mingel som jag värderar till 100 - 300 kr per tillfälle och person, pga Covid har dessa pausats..
Under Covid har AMEX varit generösa med ICA credits som bara i sig mer eller mindre betalade för kortet.

I min kalkyl betalar sig kortet själv, bekvämlighetsfaktorn med mer eller mindre ständig tillgång till lounge oavsett flygbolag, allians eller kabin är svårt att värdesätta, men bekvämligheten den skapar är mer eller mindre priceless när hela familjen är ute och reser.

Tack för svar. Ingår det +1 gäst på Priority Passet som man får med Amex Platinum?

Jag hittade inget om biobesök när jag kollar Amex Experience-appen. Är det något som fortfarande är aktuellt? Jag känner till ICA kampanjerna men räknar med att det inte är något som kommer igen nu när vi går mot ett "normalläge" utan restriktioner. Loungen, särskilt den på Arlanda kan jag uppskatta

Centurion lounge kan ju vara bra om man besöker HKG eller USA. Särskilt om man får ta med sig gäster gratis (enligt deras hemsida). Gällande Hilton är det sällan jag bokar. Brukar vara mer priskänslig och boka relativt billigt via Hotels.com och samla nätter.
 

GOTBound

Medlem
Tack för svar. Ingår det +1 gäst på Priority Passet som man får med Amex Platinum?

Jag hittade inget om biobesök när jag kollar Amex Experience-appen. Är det något som fortfarande är aktuellt? Jag känner till ICA kampanjerna men räknar med att det inte är något som kommer igen nu när vi går mot ett "normalläge" utan restriktioner. Loungen, särskilt den på Arlanda kan jag uppskatta

Centurion lounge kan ju vara bra om man besöker HKG eller USA. Särskilt om man får ta med sig gäster gratis (enligt deras hemsida). Gällande Hilton är det sällan jag bokar. Brukar vara mer priskänslig och boka relativt billigt via Hotels.com och samla nätter.
Ja, Priority Pass medlemskapet som ingår är +1 gäst, även ett seperat medlemskap för extrakortet som också är +1, med ett extrakort får du totalt två Priority Pass medlemskap där båda kan ta med +1.

Biobesöken har varit inställda i och med Covid, är du Stockholmsbaserat så är det oftare bio än i Göteborg, i Stockholm är det även andra roliga events lite då och då utöver bion.
 

Migato

Medlem
Ja, Priority Pass medlemskapet som ingår är +1 gäst, även ett seperat medlemskap för extrakortet som också är +1, med ett extrakort får du totalt två Priority Pass medlemskap där båda kan ta med +1.

Biobesöken har varit inställda i och med Covid, är du Stockholmsbaserat så är det oftare bio än i Göteborg, i Stockholm är det även andra roliga events lite då och då utöver bion.


Det är ju bra! Ah jag fattar, det är inget ständigt erbjudande utan det dyker upp kampanjer då och då? Är det gratis biobiljetter då?
 

GOTBound

Medlem
Det är ju bra! Ah jag fattar, det är inget ständigt erbjudande utan det dyker upp kampanjer då och då? Är det gratis biobiljetter då?
Ja, förhandsvisningar med free float av läsk och popcorn, det kommer som en notis i Experience appen/mail från AMEX och det är först till kvarn.
Det är även ibland inbjudningar till vissa event i butiker, ex klädbutiker med nedsatta priser samt mingel och titta på höstens nyheter exempelvis.
 
Det är ju bra! Ah jag fattar, det är inget ständigt erbjudande utan det dyker upp kampanjer då och då? Är det gratis biobiljetter då?
Även konserter som brukar vara påkostade med snittar och champagne. (Senast Lisa Nilsson) Det var riktigt bra event. Föreläsningar med Herman Lindqvist samt invigning av Nationalmuseum o.s.v. Länge sen sist event likt dessa, dock så släpptes häromdagen en föreställning "Snövit" på dansens hus.
 
Toppen