Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

John Rambo

Medlem
Hotell: Clarion Collection Victoria
Bokat: Billigaste poäng - 20k/natt
Fick: Deluxe dubbel hörnrum i nya byggnaden.
Status: Platinum
Då vistelsen sträckte sig över helgen fanns inga lediga sviter lör-sön.
Fick vid incheck möjlighet att välja rum i äldre och nya delen, och blev rekommenderad ett lite större hörnrum.
Maten var över förväntan, en av de bättre Collection måltiderna. Fräsch och fint hotell.
 

Erik M

Medlem
Jag har guld. Bodde en natt i veckan på nya Comfort på Arlanda. Brukade även handla rätt mkt mat i deras ”barception”.

Tre veckor i rad blev jag bumpad från billigaste rummet till juniorsvit trots att arbetsgivaren bokar via byrå och/eller booking.com

Innan fjärde veckan hade jag en grej att maila hotellet om, och passade på att tacka för att de ger mig bra rum intill strykrummet.

Så vid incheckning fjärde veckan var det nån fjant som bara ”första gången hääär?”
- Nej jag bor här varje vecka. Är min profil inlagd i bokningen?
- Ja. Det står ditt namn. Det blev rum 186 idag. Du kan ta en läsk i kylen!

Nu bor jag inte där mer. Finns andra hotell på Arlanda.
 

palmen

Moderator
Jag har guld. Bodde en natt i veckan på nya Comfort på Arlanda. Brukade även handla rätt mkt mat i deras ”barception”.

Tre veckor i rad blev jag bumpad från billigaste rummet till juniorsvit trots att arbetsgivaren bokar via byrå och/eller booking.com

Innan fjärde veckan hade jag en grej att maila hotellet om, och passade på att tacka för att de ger mig bra rum intill strykrummet.

Så vid incheckning fjärde veckan var det nån fjant som bara ”första gången hääär?”
- Nej jag bor här varje vecka. Är min profil inlagd i bokningen?
- Ja. Det står ditt namn. Det blev rum 186 idag. Du kan ta en läsk i kylen!

Nu bor jag inte där mer. Finns andra hotell på Arlanda.
Så bara för att du fick det rum du bokat och inte en svit så väljer du nu att bo på andra hotell? Det kanske var fullt med platinum på hotellet som gick före i uppgraderingen och fick sviterna denna gången och inte du? Eller kanske till och med folk som bokat svit från första början...
 

M.K

Medlem
Kreditkort ”status” och billigaste rum ofta via tredjepartsbokning dessa fyra nätter. Jag hade varit tacksam för eventuella uppgraderingar med denna sorts lojalitet. Lycka till på de andra hotellen. :rolleyes:
 

Erik M

Medlem
Så bara för att du fick det rum du bokat och inte en svit så väljer du nu att bo på andra hotell?
Nej


Skrev inget om guld först men sen tänkte jag att när alla andra anger i tråden anger sin status så tycker läsare att det är relevant. Så blir tråden liksom en översikt över vad som händer beroende på tid, plats, status, situation. Tror faktiskt det var ungefär så det var tänkt.


Jag hade varit tacksam för eventuella uppgraderingar med denna sorts lojalitet.

Jag var super-tacksam och skrev det till och med till dem, som framgår av mitt inlägg!

Väntade mig absolut inget sånt! Tycker det var överraskande att de gav poäng också trots tredjepartsbokning.
 

M.K

Medlem
@Mr Basic Ja jag menar att man med dessa förutsättningar, speciellt med tredjepartsbokningar, ska vara riktigt nöjd med större uppgraderingar och/eller poängintjäning. Något som nog händer i alla program av och till. Inte förvänta sig detta.
 
Last edited:
Toppen