Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

intuition

Medlem
Hehe, precis...

Jag skulle tro att texten
matcha den nivån du har i flygkortet för ett annat flygbolag som har sitt huvudkontor i Sverige, Norge och Danmark!
mer är en marknadsföringsgrej. Man vill spetsa till budskapet lite utan att nämna konkurrenten vid namn. Det är klart att öppnar man nya direkt-flyg från Stockholm så är man ute efter att kapa resenärer från SAS.

Men det står inget i själva reglerna, så det kan vara så att de matchar alla icke-OW. Någon får väl testa. Jag kan tänka att om man kommer dragande med något obskyrt så har de svårt att avgöra. Men jag gissar att Thai och Turkish har en del medlemmar i Sverige. (Och Aegean... fast inte bland normalt folk)
 

GOTBound

Medlem
Förstår jag det hela rätt:
Jag kan matcha mitt Eurobonus Diamond till Finnair Platinum vilket ger mig Galleries First access när jag flyger BA från T5?

Detta genom att skicka in status match till Finnairs och sen boka billigaste kontinentala ekonominbiljett från ARN.

Helt klart mer lockande än segment runs med SAS som de förstår genom att sätta in B737-700 på de jag bokat under x4 kampanjen.

För mig som flyger GOT-LHR så är det just statusen hos SAS som får mig att flyga via CPH eller ARN även om jag stundtals inte kan motstå CE med BA direkt GOT-LHR ;).
Kan jag få OW Emerald så enkelt [om än bara för ett år] så sätts saken i annat ljus.
 
Förstår jag det hela rätt:
Jag kan matcha mitt Eurobonus Diamond till Finnair Platinum vilket ger mig Galleries First access när jag flyger BA från T5?

Detta genom att skicka in status match till Finnairs och sen boka billigaste kontinentala ekonominbiljett från ARN.

Helt klart mer lockande än segment runs med SAS som de förstår genom att sätta in B737-700 på de jag bokat under x4 kampanjen.

För mig som flyger GOT-LHR så är det just statusen hos SAS som får mig att flyga via CPH eller ARN även om jag stundtals inte kan motstå CE med BA direkt GOT-LHR ;).
Kan jag få OW Emerald så enkelt [om än bara för ett år] så sätts saken i annat ljus.
Det kan onekligen bli ett intressant "krig" mellan bolagen framöver som vekligen kan gagna oss status och poängjägare... Det ska bli intressant att se om Finnair också på allvar kommer göra något försök att kriga också om kortkunderna samt status/poäng den vägen :)
 

intuition

Medlem
Kort och poängbranschen är inte lika utvecklad i Finland, så det kanske inte är så troligt. Finnair har fimpat både sitt mastercard och sitt diners card för svenska marknaden. Det finns ett Nordea Finnair kort i Finland, men villkoren är inte speciellt bra så vitt jag vet.
 

Erik M

Medlem
Man KAN ju också boka biljetten, få status, åtnjuta status några månader, och avboka biljetten (och därmed förlora Finnair-status).
Under tiden man har hög finnair-status går det säkert att hitta matchningar eller liknande som man sen kan ha glädje av även efter att ens finnair-status dragits in.
 
Toppen