Senaste nytt

Skillnad i pris enkel / tur och retur Sas

Nordpilen

Medlem
Jag hade kollat upp en tur och retur resa till Cph, men jag råkade boka utresan som en enkelbiljett. Jag ser nu att returresan blir 500 kr dyrare om den bokas som en enkel trots samma bokningsklass. Jag trodde inte SAS hade tur och retur- rabatter eller har det med skatter att göra?

Är det något som någon agent kan fixa till utan att behöva avboka utresan och köpa en ny tur och retur?
 

palmen

Moderator
Jag hade kollat upp en tur och retur resa till Cph, men jag råkade boka utresan som en enkelbiljett. Jag ser nu att returresan blir 500 kr dyrare om den bokas som en enkel trots samma bokningsklass. Jag trodde inte SAS hade tur och retur- rabatter eller har det med skatter att göra?

Är det något som någon agent kan fixa till utan att behöva avboka utresan och köpa en ny tur och retur?
Det kan definitivt bero på skatter då de kan skilja beroende på var man börjar resan. Det låter dock konstigt att det skulle skilja 500 på CPH.

Lite svårt att vara mer behjälplig när det inte finns info om vilka flighter du försökt boka samt vilka priser du får på de olika alternativen.

Att ringa kundtjänst och få dom att trolla bort 500 på en biljett tror jag aldrig kommer att ske. Du har ju dock 24h öppet köp du kan nyttja om det inte passerat.
 

Nordpilen

Medlem
Gäller CPH-ARN-LLA bokningsklass W på hemresan, så visserligen två flighter. Pris 2681 istället för 2185 kronor.

Gäller öppet köp enbart via SAS direkt eller även affärsresebyrå?
 

Berglund

Medlem
Gäller öppet köp enbart via SAS direkt eller även affärsresebyrå?
Naturligtvis endast en förmån för oss som bokar direkt. Har man gått via en resebyrå är man ju fast i deras regelverk, det är inget som SAS kan påverka.

SAS.se skrev:
Om du bokade din biljett via SAS är din biljett återbetalningsbar inom 24 timmar efter köpet, oavsett biljettyp.

Notera också:
SAS.se skrev:
Öppet köp gäller inte vid ombokning eller ändring av biljetten.
24 timmars öppet köp – boka nu, bestäm dig senare | SAS
 

palmen

Moderator
Gäller CPH-ARN-LLA bokningsklass W på hemresan, så visserligen två flighter. Pris 2681 istället för 2185 kronor.

Gäller öppet köp enbart via SAS direkt eller även affärsresebyrå?
Så du försöker alltså boka LLA-CPH med sas där hemresan blir 500 dyrare som enkelresa än om du bokat som tor? Vilka datum gäller det för ut och hemresa?
 
Toppen