Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

hco

Medlem
Läste i Bangkok Post för några dagar sen att dom siktade på 1 nov för Bangkok och 1 okt för några andra provinser som ska få sandbox- modellen.

Tydligen 70% vaccinationsgrad i Bangkok vilket låter väldigt bra. Men så mycket olika utspel och ändrade datum så jag väntar nog till att Bangkok öppnar en gång, stänger ner och sen öppnar ännu en gång...
 

micke99

Medlem
Har du någon uppfattning hur omständigt COE ansökan är? Försäkring och SHA+ hotell är ju inga problem ...

Inga erfarenheter men vad jag förstått skall de vara rätt enkelt.

De jobbiga för min del är att vi vill hälsa på släkt i nord östra thailand så att bli påtvingad 14 dagar där man egentligen ej önska att vara är tradigt lägger man sen till alla test etc så väntar vi och hoppas att de kan bli som i europa att de räcker med vaccin pass och slipper karantän
 
  • Gilla
Reactions: hco

Doctor-X

Medlem
Här är en sammanfattning av processen
Thailand Phuket Sandbox “Certificate of Entry” COE Application Process - LoyaltyLobby
Jag hade räknat med att betala för den speciella försäkringen som behövs för COE, men i bloggen framgår att det räcker med intyg från Amex/AXA.


Tror inte att AmEx Sverige (Nordic) täcker det då Thailand fortfarande avråds av UD
Ändringar av avrådan från icke nödvändiga resor till alla länder - Regeringen.se

https://www.americanexpress.com/content/dam/amex/se/documents/FAQ-reseforsakring-och-coronavirus.pdf

Gäller min försäkring om jag får coronavirus när jag är på semester?

Så länge du inte har rest mot medicinsk avrådan eller mot avrådan från regeringen, kommer du att vara försäkrad om du blir sjuk när du är på semester och kommer att ha täckning för dina sjukvårdskostnader utomlands, i enlighet med villkoren för medicinska täckning.
 

Johnjohn

Medlem
Blir spännande att se vilka länder Prayut Chan-o-cha menar. Han har nämnt 5 (UK, USA, Singapore, Kina & Tyskland) av 10 länder till den 1:e nov. Sista fem sägs komma fram på torsdag.
Tror dock inte Sverige är med i de första 10 :D
Reser hem till Phuket 11:e nov så kan ju hoppas...o_O
 
Toppen